Vinyl Singlar: Mike Oldfield - Tubular Bells 2013 Picture Disc



Omslaget till Singeln + A-Sidan 

Baksidan + B- Sidan 




Musiker

Mike Oldfield - Diverse Instrument 


Låtlista


A-Sidan

Opening Theme From Tubular Bells


B-Sidan

In Dulci Jubilo



Detta är en singel jag inte vet ett piss om. Faktiskt så är detta ett chansköp rakt av. Så det är med spänning jag plockar fram denna. Den ser verkligen inte mycket ut för skivköparen. Det måste jag säga. Lite halvgrått omslag och kanske finns det en bra låt eller inte.


Det är verkligen svårt att säga hur det känns när man lyssnar på A-Sidan. Det är verkligen svårt. Det är symfonisk rock och lite fusion. För att vara bara 3 min lång så fångar den upp lyssnaren. Det krävs en hel del omspelningar för att man skall gilla denna låt. Dock kommer alla som har sett Filmen Exorsisten att känna igen denna låt. Det är nämligen Öppningslåten. Det känns dock lite konstigt att gilla musiken och samtidigt ha svårt för att se filmen. Men det är en smak sak.

Nu tar vi och vänder på skivan


B-Sidan Lyssna Här


B-Sidan är en glad och skön låt. Vet inte varför men det är verkligen en rejäl kontrast. Vi har det mörka och monotona på A-Sidan. Sedan så har vi all glädje och kärlek på B-Sidan.
Det känns bara så riktigt jävla bra. Dock önskar jag att B-Sidan kunde vara lite längre.
Den är bara 2 min & 30 sek. Men denna gång så krävs det inte många omlyssningar för att tycka om denna låt.

Jag måste erkänna att jag är förvånad. Här tror man att detta inte är något att ha så slår det mig med häpnad istället. Så där ser man chansköp kan vara bra ändå. Köptvång på denna singel.  Den är väl värd 89 kr .


Betyg 5/5

Kommentarer