Vinyl Singlar: Håkan Hellström ‎– Luften Bor I Mina Steg 10 Tums EP 2014


Omslaget till EP.n

Baksidan med låtlista och fortsättningen av Omslaget 

Skivpåsen

LP:n


Etiketten 

Jag har upplaga nr 27 / 1000




Musiker



Håkan Hellström - Sång
Timo Rässinen - Gitarr , Kör Mandolin & Klockor
Stefan Sporsen - Trumpet Orgel & Piano
Fredrik Sandsten - Trummor , Timbales & Tamburin
Daniel Gilbert - Gitarr
Oscar Wallbom - Bas
Finn Björnulsson - Congas , Maracas



Låtlista

A-Sidan 

A1 Visa Vid Vindens Ängar
A2 Äntligen På Väg

B-Sidan

B1 Trubbel
B2 Jag Ger Dig Min Morgon

EP.n är bara 15 min lång. 

Record Store Day Utgåva Limiterad i 1000 exemplar



Nu har det väl blivit fel någonstans VAD??? NEJ det kan inte stämma. Men konstigt nog så gör det faktiskt det. Japp Jag har en Håkan Hellström platta hemma i skivhyllan och det är denna. The One & Only.
En Cover EP som är bättre än vad det jag har tidigare än Håkan Hellström. Dock anser jag att på denna platta så sjunger han bra och rent. När jag lyssnar på hans skivor på Spotify så går det inte att lyssna på dom eftersom jag tycker att det låter för djävligt och skrikigt.


Men inte på denna skiva. Vet inte om det är musikerna som kompar honom eller hans sätt och sjunga för det låter som sagt riktigt bra. Det konstiga är att coverversionerna passar Håkan mycket bättre än hans övriga musik. SÅ jag tänker att jag skulle ta och hylla denna cover platta genom att säga. Fortsätt och ge ut sådana här plattor istället så kan vi äntligen få lyssna på riktigt bra och härlig musik. Istället för att vråla ut texterna

Jag gillar denna EP. Synd bara att den är för kort. 15 min känns nästan för kort.
EP:n starkaste låtar är enligt mig är Visa Vid Vindens Ängar & Jag Ger Dig Min Morgon.
Trubbel är en god 2.a och sist kommer Äntligen på Väg.



Dock så skulle det vara väldigt intressant ifall Håkan Hellström skulle ge sig på Bellman & även Björn Afzelius. Tror nog att det kan vara väldigt intressant möte och kanske skulle den plattan också bli riktigt bra. Men vi får väl se vad det blir med tiden. Själv så hoppas jag på flera sådana här skivor av Håkan Hellström.



Betyg 4/5

Kommentarer