Vinyl Singlar: Glo - Ruttna Radion 2014

Omslaget till Singeln

Baksidan

Skivpåsen A-Sidan

Skivpåsen B-Sidan

A-Sidan

B-Sidan





Musiker

Malkom Nät - Sång , Gitarr
Jazzlars - Bas
Barbro - Gitarr
Sigmund Svettrulle - Trummor


Låtlista


A-Sidan 

Ruttna Radion

B-Sidan

Mig Ska Dom Inte Stoppa

Limiterad i 300 EX



Nej mina vänner åter till ordningen . Nu skall vi se vad det blev denna gång. Har ju samlat på mig ett par skivor nu när spelaren har varit paj. Så det är bara att kasta sig framför skivhögen.Så vad blir det. 

Jo det blev det senaste skivsläppet av Slyngel Rekords. GLO. Jo det bandet som hade en punkhit med Discoäckel. (Finns på samlings CD:n Svenska Punkklassiker Vol 1). Det skall bli intressant att höra denna singel.  Slyngel Rekords har ju levererat många bra skivsläpp så detta är nog direkt bra.

A-Sidan

Det börjar med en protest låt mot den ”Ruttna Radion” och dess chefer som sålt sig för pengar. En punklåt som växer varje gång man lyssnar på den. En gitarr och trumkomp som lyfter låten många höjder. Och det sjungs på klingande Göteborgska. Jag är såld direkt och önskar att låten kunde vara lite längre. Men den är 2 min lång så det faller väl inom punk ramen.


B-Sidan


Mig skall dom inte stoppa. En låt som folk kanske kan bli lite förvånade över. Det känns visserligen som en punklåt. Men det finns något mera som gör att jag inte riktigt vet vad jag skall tycka om den. Det är väldigt svårt att avgöra om jag skall gilla den eller inte. Den får gå ett par varv till senare framöver. 
Men annars är det bara att gratulera och hoppas att Slyngel Rekords fortsätter och ge oss skivor. 
Bra jobbat grabbar

Betyg 4/5

Kommentarer