Musik på CD: Eddie Meduza - En Jävla Massa Hits 2014 2 CD

Omslaget till dubbel CD:n

Baksidan med låtlista 

Del av Booklet Bild 1

Del av Booklet Bild 2 

CD 2 & 1 





Musiker

Eddie Meduza - Sång & Instrument



LÅTLISTA CD 1  SVÄRMORSTILLÅTET...:
Mera brännvin (Tillägnad Torsten Bengtsson)
Punkjävlar
Midsommarnatt
Gasen i botten
Volvo
Raggare (Räggöere, Räggöere)
Jag vill ha en brud med stora pattar
Bonnatwist
Young Girls And Cadillac Cars
Vår gamle opel
Body-Building (Outgiven låt)
Ta å klipp dig
Hakan
34:an
Sveriges kompani
De' e' gött å supa, pöjka!
Yea Yea Yea
Rockputporri (Outgiven låt)
Glasögonorm
Snus-kig blues
Leader Of The Rockers
Bonnadisco
Såssialdemokraterna
Norwegian Boogie
Släpp en fis
Herr Karlsson är ett svin

CD 2  INGET FÖR SVÄRMOR...: OBS Grovt Språk
Fruntimmer ska en ha å knulla mä
Runke ball
Josefine
Sup och rulla runt
Kåta Mari
Era jävla idioterrr
Sug mig, mina drängar
Strejk å lockout blues (Outgiven låt)
Baby, runka kuk
Jag släppte en skit på dansrotundans dansgolv
En rock i Velinga
Kuken står på Mats Olsson
Willy
Släkting boogie
Nu har min mage blivit stor
Ja, varje da' / Ronka mitt hode
Rod Stewart (Outgiven)
Världens bäste chaufför
Kom hit ska du få
Kliar mig i röven
Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag!
Kuken står
Slit mig i röven
Sug min kuk varje da
Mera kärnkraft
Studiostädare Börje Lundin

Total Speltid 2 Timmar & 30 min




En helt ny samling med Eddie Meduza. Behövs det verkligen. Räcker det inte med dom som redan finns. Dock är denna väldigt speciell på sitt eget sätt. 
Det finns konstigt nog 2 Versioner. En Enkel samlings CD & en dubbel CD.
Det är den versionen jag har fått tag på. Konstigt nog så kostar dom lika mycket på Bengans.
Det är ORGINAL inspelningarna & inte dom upphottade versionerna som finns på dom flesta samlingsskivor. Så på ett sätt är det bra att originalen kommer fram och vi fans får verkligen chansen att lyssna på riktigt bra originallåtar. Dock så har SONY delat upp samlingen så vi har en CD med seriösa låtar. & en CD med ”snuskiga” låtar.
Så det finns väl både Ros & Ris att ge denna skiva.


Om vi skall ta och börja med Rosorna först då.
Bra Booklet med bra och vettig text om denna gigant (Hoppas på flera).
En riktigt bra och vettigt låtval. ÄNTLIGEN så slapp vi Spårvagnscaffören på ytterligare en samlingsskiva Tack gode gud för det. 

Här bjuds det på en del bortglömda pärlor , Midsommarnatt , Jag Vill Ha En Brud Med Stora Pattar , Ta & Klipp Dig , 34:an , Sveriges kompani , Yea Yea Yea , Snus-kig Blues och den klassiska Herr Karlsson Är Ett Svin.

När det kommer till dom fula Låtarna så finns det en del pärlor
Kåta Mari , Jag släppte en skit på dansrotundans dansgolv , En rock i Velinga, Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag! & den rätt så ironiska låten Sug Min Kuk Varje Dag. 
Dock önskar jag att Fruntimmer kunde ha ersätts av Vresa Upp.... Men den låten tror jag inte kommer ut. Men man vet ju aldrig.


RIS


Finns det egentligen något negativt om denna samling. Ja en sak. Men det är en smaksak. Det är att det inte finns en del låtar som jag saknar på denna platta. Totempåle, även en del finare låtar, Ingen plockar en maskros , Evert. En del sketcher hade jag gärna sett vara med , Talangjakt i Maranata Hej på Dej Evert, Sven & Börje i Kyrkan , & tillslut den bästa sketchen Bert Fjärt I Studion. Ring så retas vi saknar jag.

Men jag hoppas att det kommer senare en samling med sketcher. Hoppas kan man alltid. Det verkar alltså som att Eddie har fått sig en rejäl upprättelse. Och det är bara bra. Eddie är och förblir Raggarkungen i Sverige. Samlingen är ett bra start att börja sin Eddie lyssning.
Perfekt till nybörjaren och fansen. Sedan så får folk tycka vad dom vill.


Betyg 4,5/5

Kommentarer