Övrigt : Bengans Slipmate 12" Music Sounds better with us





Titta på bilden här ovanför vad är detta för något tror du. Jo det skall jag  strax tala om för dig att det är en Slipmate (En Skivmatta att lägga på vinylspelaren) Vad tycker ni om bilden


Jag har länge velat ha en Slipmatta till skivspelaren. Har kollat runt och tittat överallt men det finns inga. Utom då via nätet. Men eftersom jag aldrig beställer via nätet så fick det vara för denna gång. 
Men en dag när jag var inne på Bengans.se. Då visade sig att dom hade börjat med Slipmattor.
Det fanns dock bara ett tryck. (än så länge). Och 99 kr det var inte så farligt måste jag säga.

Bengans Hemsida med info + beställningsnummer 






Så här ser min skivspelare ut "naken" eller vad man skall säga så därför så tyckte jag att det var dags att den får lite kläder (på sitt eget sätt) så det blev en matta som ser ut så här 

Mattan ligger in en plastficka.
Det är allt + prislappen i högra hörnet

Mattan är 12 Tum stor  vilket är 30 CM

Baksidan finns inget bara lite vitt. 


Prislappen





Så här ser det ut på skivspelaren nu
Är väldigt  nöjd måste jag säga 




Det ger faktiskt bättre ljud på skivspelaren. Spelade Skraeckoedlan s platta Äppelträdet som testskiva. 
& sedan mattan kom på då låter det väldigt mycket bättre än vad det har låtit tidigare. 


Testar Testar 


Jag är konstigt nog väldigt nöjd med mattan. 


Dock så Har jag en skivspelare från Claes Ohlsson. 
SÅ jag kan ju inte riktigt jämföra med en rejäl spelare.


Men jag är nöjd med mattan riktigt nöjd. Hoppas bara att den kommer att hålla ett bra tag och även att det kommer flera mattor med olika motiv. 
Är du på jakt efter en skivmatta och för ett billigt pris då är denna ett måste.
Rekommenderas skarpt. 


Kommentarer