Vinyl Singlar: Slo Burn - Amusing The Amazing 1997 / 2014

Omslaget till EP.n

Baksidan med låtlista + Bandet 

Vit Skivpåse

EP:n är väldigt fin

Etiketten 

En lapp föjde med ??





Musiker


John Garcia - Sång
Chris Hale - Gitarrer
Damon Garrison - Elbas
Brady Houghton - Trummor



Låtlista

A-Sidan


The Prizefighter
Muezli


B-Sidan

Pilot The Dune
July

plattan är 15 min  & 48 sek


Äntligen Fredag alla redan. Det känns konstigt att veckan går så fort. Nåja nu var det inte det vi skulle diskutera utan det var denna EP.

 Amusing The Amazing  heter den. av bandet  Slo Burn. Det är Stonerrock enligt killen på Bengans. Han tyckte att det var bra och jag kanske skulle komma att gilla den . Dock så håller inte bandet på längre tyvärr. Tänkte att det kan vara värt att chansa så jag halade upp lädret och köpte den. Det är inget jag ångrar.

Detta är så vitt jag vet Slo Burn enda release. The Amazing är en EP som slår stonermetal i de flesta avseenden. John Garcia, förmodligen den mest kända röst i stoner metal genren, mer känd för sin tid i Kyuss (ett band jag måste kolla upp med tiden) visar hans fantastiska sång.
Chris Hale gör underbara saker med sin gitarr. Jag har inte hört en sådan massiv riffage Och han gör det ensam. Basisten skiljer inte sig själv, men gör ett bra jobb. Brady Houghton, ett annat okänt namn, driver trummorna utmärkt.  Jag lovar att du du kommer att ha svårt att hitta en fullängds med fler tempon och rytmer än han lyckas göra på 15 minuter.

Låtarna är varierade och Slo Burn undviker att göra ett misstag som många stoner band ändå. Slo Burn är inte upprepande. Även om dessa fyra låtar är av utmärkt kvalitet, är produktionen inte toppklass.
Dock så känns det lite extra surt att det inte finns mera att få tag på. Jag blir inte mätt på 15 min musik. Men det är inget att göra åt. Det är en riktigt bra och härlig EP. SÅ ut med er och KÖP KÖP

Ni kommer att tacka mig senare. Jag är väldigt nöjd


Betyg 5/5

Kommentarer