Vinyl Singlar: Rush - The Garden 10", Picture Disc, Limited Edition 2013

A-Sidan 

B-Sidan

Info om skivan






Musiker




Geddy Lee - Elbas, Bas , Sång , Syntar
Alex Lifeson - Gitarr (elektrisk, akustisk och 12-sträng), Keyboard
Neil Peart - Trummor & Percussion

Gästmusiker

Jason Sniderman - piano på "The Garden"





Låtlista


A-Sidan

The Garden (Studio Version)

B-Sidan

The Garden (Live Version)


Nu kommer det en pitcure Disc Singel. Denna gång med bandet ”RUSH”. Har faktiskt inte hört något av RUSH innan. Köpte denna eftersom den var väldigt snygg och kanske lite för utsmyckning. Dock så har jag väntat och väntat på att kunna köpa denna. Tänk om jag inte gillar låten då är pengarna i sjön.
Så det var bara att öppna Spotify och lyssna på den ett par gånger. Jag satt och tänkte.
VILKEN LÅT, Jag var helt chockad. Det var så vackert och det känndes i magen att detta är en låt som kommer att vara med mig ett bra tag. Jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat på The Garden. Men det är säkert runt 20-30 gånger. Jag skojar inte med er.

Den har allt . Underbar öppning , bra text vacker musik och en text som är perfekt. + 10 tumarn är väldigt snygg att ha i samlingen.


Dock är jag väldigt nöjd med denna utgåva. Ljudet kommer ut klart och fint.
Låten växer för varje gång man lyssnar på den Lyssna själva  lite längre ned.

Det enda jag inte riktigt kan veta det är om den är släppt till Black Friday eller Record Store Day 2013. Enligt Wikipeda så står det så här ”"The Garden" was released as part of the 2013 Record Store Day Black Friday sale. It was limited to 3,000 copies and is sold out.”


Reklam kommer här med 



En låt som jag rekommenderar er alla att lyssna på.



A-Sidan



B-Sidan


Betyg 4/5

Kommentarer