Vinyl Singlar: Bruce Springsteen - American Beauty Vinyl, 12", 2014 RSD 2014

Omslaget till EP.n

Baksidan med låtlista m.m.

Skivpåsen

LP:n

Ettikteen förlåt att det blev suddigt 

Lite extra info från omslaget 








Musiker



Bruce Springsteen - Sång, Elgitarr Akustisk Gitarr , Keyboard, Tamburin , Orgel , Bas , Slagverk ,Piano
Roy Bittan - Piano
Nils Lofgren - Gitarrer, Pedalsteel Guitar
Patti Scialfa - kör
Garry Tallent - Bas
Max Weinberg - Trummor


Gästmusiker


Charles Giordano - orgel
Soozie Tyrell - fiol
Ron Aniello - bas piano, synth
Josh Freese - trummor
Songa Lee - violin
Steve Richards - cello
Patrick Warren - Keyboard



Låtlista



A-Sidan

American Beauty
Mary Mary

B-Sidan

Hurry Up Sundown
Hey Blue Eyes





Ja då var det slut på Record Store Day 2014 skivor för denna gång. Officiella Record Store Day 2014 utgåvor om vi ska vara riktigt petnoga.. Har jag sparat det bästa till sist tror ni.

Själv vet jag inte riktigt än

Bruce Springsteen hade ett par låtar över från High Hopes inspelningen. Så då bestämmer har sig att det ger vi ut som Record Store Material. Det låter väl som en riktigt bra idé inte sant. Eftersom jag måste ha den så var det bara att köpa den direkt.


American Beauty heter denna EP och då får vi 4 låtar som inte kom med på High Hopes som sagt.
Vad skall man säga är det bra eller skit. Vet inte riktigt vad jag skall tycka måste jag säga.
Titel låten låter nästa rakt av som My Lycky Day från Working On A Dream. Den skulle nog ha passat bättre på den plattan. Så denna kommer nog att glömmas bort med tiden. Ledsen Boss men denna låt är tyvärr en besvikelse.




Mary Mary är en lite mer lugnare låt som växer varje gång man lyssnar på den. Den kommer säkert att bli en lite live favorit för fansen. Jag tror det måste jag erkänna, Visst det finns inte mycket fart och fläkt i den men den kommer nog att gå hem hos fansen. (Hoppas jag men jag har haft fel tidigare), efter den lugna låten är det dags att vända på skivan




Hurry Up Sundown startar igång B-Sidan. Låten skulle lätt kunna platsa på High Hopes. Kanske lite tråkig när man lyssnar på den, Men jag tror ändå att den skulle hamna på High Hopes. Den kommer att sitta fint Live. En pärla som kommer att växa och blomma upp rejält.

Hey Blue Eyes är nog en av Bruce Springsteens lugnaste låtar efter hans låt Brilliant Disguise.
En gripande och vacker låt som jag verkligen kommer att spela flitigt. Dock är den väldigt deppig & upplyftande på sitt eget sätt. Det är ingen partylåt precis. Jag skulle nog säga att den passar perfekt då man bara vill lägga sig ned och bara njuta av riktigt bra musik av Bruce Springsteen.


Missförstå mig inte om denna EP. Det finns höjdpunkter och 3 av fyra låtar är riktigt bra men ändå så saknas det något för att det skall få mig att tända till. Vet inte vad. Men jag ska väl ändå inte klaga. Bossen är och förblir en av mina gudar.


Det finns tyvärr bara dessa Record Store Day skivor med
Bruce Springsteen än så länge 





Betyg 4/5

Kommentarer