LP - Skivor : Märvel ‎– Hadal Zone Express 2014

Omslaget visar vart det bär åt 

Baksidan med låtlista 

Uppviket 

Texterna finns tryckta på Skivpåsen Bild 1

Texterna finns tryckta på Skivpåsen Bild  2

LP:n

Etiketten 

Härlig logga på Skivbolaget. 





Musiker


The Burgher - Bas
The Vicar, - Trummor, slagverk
The King - Gitarr, sång


Låtlista




A-Sidan

Baptism
Dead Rock 'n' Roller
Hadal Zone Express
Black Money
Long Overdue
Until The Sun Comes To Wake

B-Sidan

Danish Rush
Remember
Yesterday (Is Just Another Day)
My Reward
Forgettable

Plattan är 32 min lång





Det halvt maskerade bandet från Linköping släpper nytt den 28 Mars 2014. Alla har väntat på denna platta. Mina Damer & Herrar jag ger er MARVEL. Japp kära vänner Marvel har släppt nytt.


Det var bara helt klart att gå och köpa den. Jag var såld alla redan när jag köpte singeln
Dock så finns låtarna inte på plattan så det var ett litet minus. Men det kommer inte att förhindra att jag kommer att sätta ett lägre betyg. Det är ett härligt monotont slamrande och underbara låtar som kommer igång så fort nålen sitter på skivan. Man blir såld direkt.  Det var väl värt väntan på att plattan skulle komma.

Detta Är Marvel fjärde album & vissa anser att det är det starkaste och det tightaste Album som trion någonsin gjort. Det känns faktiskt som att det är inspelat ”Live” i Studion och inga pålägg. (Men jag har haft fel förut). Plattan är ca 32 min lång och man blir nästan mätt på skivan. Man vill ha mera efter ett tag. Plattan blir bättre och bättre för varje lyssning

Låtarna är nästan under 3 min vardera och dom har lyckats rejält på att hålla intresset uppe. Det blir aldrig tråkigt och det är ett gott tecken i min bok. Vissa band kan bara stå och mala & mala och aldrig komma någon vart.



Dock efter ett par varv till så är det verkligen Iron Maidens fösta platta varning på denna. Men det är inget dåligt om ni tror det. Det är ett gott tecken Denna platta kommer nog lätt på topp 10 på 2014 års årsbästalista annars vore det en skam & grovt tjänstefel. 


Marvel är och förblir en av dom bästa på svensk rock. En platta som kommer att spelas högt på fester & hemma i lägenheter. En riktigt stark platta och klart en platta som skall in på årsbästa listan.
MARVEL har anledning att sträcka på sig rejält . BRA JOBBAT GRABBAR.













Betyg 5/5

Kommentarer