Vinyl Singlar: Knutna Nävar ‎– Vi Slåss För Vår Framtid 1972 / 2010

Omslaget till Maxin

Baksidan med låtlista och musiker

Låttexterna står skrivna på skivpåsen
Bild 1

Låttexterna står skrivna på skivpåsen
Bild 2

LP.n

Etiketten






Musiker

Maria Ahlström - Sång
Tomas Ellerås - Sång , Bas
Bengt Franzén - Flöjt , Dragspel & Elpiano
Lars Gerdin - Sång , Gitarr , Kongas
Mats Lundälv - Sång , Gitarr
Fred Nilsson - Sång , Gitarr
Brita Papini - Sång


Låtlista

A-Sidan

Det Är Något Konstigt Med Friheten
Hallå Där Bonde

B-Sidan

Richard Dollarhjärta
Vi Slåss För Vår Framtid

Limiterad till 500 exemplar



Nu kommer det en sådan där ”Proggskiva” eller en ”Progg EP”. Mina Damer & Herrar jag ger er Knutna Nävar. Detta är en nyutgåva på 12 tums maxi.

Såg denna först för några år sedan. Den kom ut 2012 men jag hann aldrig köpa den + jag hade ingen skivspelare då.




Reklambilden jag såg när jag först fick höra
talas om att denna  singel fanns att få tag på 




Men en dag så började jag fundera på om den finns att få tag i. Den fanns inte i Linköping så jag åkte till Norrköping och Vaxcupan ifall den fanns där.
Nej vi har den inte men jag vet en som kan ha den kvar. Han ringde upp och killen sa att det finns för 80 kr + 36 kr för porto = 116 kr. Så jag slängde iväg ett mail och 2 dagar senare så fick jag tag i denna EP.


Dock så kan jag inte låta bli att undra varför kommer denna upp i min skalle nu efter så många år. Vet fan inte varför. Men då är frågan kommer jag att gilla denna platta eller inte.

Det finns något med Knutna Nävar som alltid kommer att förvåna mig. Konstigt nog så har jag börjar lyssna på denna flera gånger om dagen nu för tiden. Visst jag var inte så förtjust i Knutna Nävar.
Dock är detta deras bästa platta.

Visst  Proggen har sina ljusa & svarta stunder. Vad tycker ni kan man älska denna eller hata Knutna Nävar. Själv så vet jag redan vad jag kommer att tycka om denna platta .
Riktig härlig utgåva.







Knutna Nävar &  Skraeckoedlan 



Denna utgåva är även det "nystartade" skivbolaget Walking Lizzy 
Dom har även gett ut Skraeckoedlan ‎– Mesozoikum
Dock så verkar det inte finnas något mer utgivet än av 
Walking Lizzy 


Dock är detta bara för fans eller samlare. 
Så därför blir det Betyg 4/5



Kommentarer