Vinyl Singlar: David Bowie - Rebel Rebel Picture Disc Limited Edition 2014

Omslaget till Singeln

Baksidan 





Musiker


David Bowie - Sång, Gitarr,Keyboard
Aynsley Dunbar - Trummor
Herbie Flowers - Bas
Mike Garson - Piano



Låtlista

A-Sidan

A Rebel Rebel (Original Single Mix)

AA-Sidan

AA Rebel Rebel (US Single Version)


Kan man bli besatt av en låt man har hört bara 2-3 gånger. (Räknar inte dom gånger man har spelat den i MP3-spelaren). Låt mig förklara.

När jag för ett tag sedan lyssnade på Magnus Uggla s live platta. Godkänd Pirat Live så finns det ett ”rock medley”. En av låtarna är David Bowie s Rebel Rebel. Den låten satte sig rejält i mitt huvud. Vet inte varför men det var något som grep tag i pungkulorna och sa att det är så här det är. Det är Äkta.

Visste att jag bara måste ha den på 7-Tums singel. Kosta vad det kosta vill. Den måste gå att få tag på. Jag gick och frågade & tjatade. Finns Rebel Rebel och vad kostar den.
Nej den finns inte. Du får hoppas på att hitta den begangnad. Rotade överallt.

Men så en dag när jag är på Bengans i Linköping. Då säger Eve att Rebel Rebel kommer att komma ut på Picture Disc singel. Jag skrek YES i butiken. Väntade tills den kom in och det är klart att jag köpte den. Känslan som finns går inte att beskriva när jag är på väg hem med singeln i en kasse.

Gitarrriffet , trummorna och sången är en fröjd att lyssna på och jag tröttnar aldrig på låten.
Det är en klassiker som jag alltid kommer att klappa lite extra för. Jag känner det i själen att den kommer alltid att finnas där. Vet inte fortfarande varför den griper tag i pungkulorna. även om det handlar om en flicka som alltid går sitt eget race så man kan sätta sig in i det även om man är kille. Texten är perfekt och jag hoppas att flera kommer att få upp ögonen för denna klassiker.

Dock så kan det även bli så att jag kommer fortsätta att samla på Singlarna. Vi får se.

När det gäller Betyg så blir det en riktigt STARK 4.

Kommentarer