Musik på CD: Three Beggars ‎– Witches Sabbath CD DEMO 2012

Omslaget till CD-EP:n

Booklet info bara en bild

CD.n





Musiker

Erik Junling - Sång , Gitarr
Jimmy Hjalmarsson - Bas
Lisa Gustavsson - Sång
Rasmus Niklasson - Gitarr
Albert Hanberg - Slagverk


Låtlista

Witches' Sabbath
Uhl Belk The Stone King
Black Cross
Occam's Razor

Plattan är 20 min lång



Ni vet den där känslan man får när man står och bläddrar bland LP & CD skivorna i skivaffären och man hittar ett omslag som på något sätt säger att detta måste du kolla upp. Vi skall trollbinda dig rejält om du köper oss. Det var det jag kände när jag plockade upp denna 4 CD – Demo från bandet

Three Beaggars. Dock så vet jag inget om dom. Mer än att bandet är från Linköping.


Googlar man på bandet så får man inte upp mycket mer än deras Facebook .
Dock får vi reda på via musicbrainz att plattan är en CD ”EP produced by what became after Astolat. ”. Astolat har jag bloggat om redan och sedan dess alltid undrat vad som har hänt med dom.

Dock så verkar Three Beaggars ha lagt av eller ligga i ”träda”. (Deras Facebook sida har inga uppdateringar sedan 2012). Men jag hoppas att både att Three Beaggars & Astolat kommer att fortsätta. Jag gillar dom 2 banden rejält.


Då vet jag i alla fall lite mera om Three Beaggars & då kan jag med glädje ta hand om Witches Sabbath.

Det öppnar upp väldigt konstigt en liten opera sång som helt plötsligt avbryts av gitarr och trummor.
Sången som kommer fram är helt magisk killens röst mässas fram och kvinnan som sjunger har en röst som jag riktigt avgudar. Vilken pipa Lisa Gustavsson har. Jag är kär i rösten. Jag är såld alla redan på första låten. Rösten låter perfekt och det passar bandet verkligen väldigt mycket. Dock så vet jag att är gästmusiker på Astolat plattan. Witches Sabbath öppnar tonen direkt på hur det kommer låta. Tung rock och sång som kan ge mig gåshud direkt.



Nästa låt Uhl Belk The Stone King är en av plattans starkaste spår. En riktig tung och mäktig pärla. Låten är en stor favoritlåt för mig. Den växer varje gång man spelar denna CD. Ångestskriket eller ett skogsrå skrik är en stark avslutning på låten.


Black Cross är plattans 3:dje spår. Den påminner lite faktiskt om Ghost s låt Moonstrance Clock.
Dock är denna låt rååare och starkare. Gåshud rakt igenom.

Occam's Razor är låten som knyter ihop denna demo som på ett härligt sätt ger mig önskan att det måste blir mera musik av Three Beaggars. Det kan inte vara slut så här fort. Men det är inget att göra åt. Låten avslutar denna demo som ger mig 20 min magi och samtidigt en del sorg. Tror inte att det kommer komma något mera av Three Beaggars. Eller så är bandet upptagna med annat. 

Men om ni skulle se detta inlägg så vet ni att det finns ett nyfrälst fan som verkligen vill att ni fortsätter och att ni släpper er debutplatta snart. Vi behöver er.


Älskar du Nightwish och lite tyngre rock så kommer denna demo att spelas flitigt hemma hos dig.
Plattan är värd 30 kr. Du kommer att bli riktigt nöjd.

Jag måste ha mera av Three Beaggars GE mig mera NU. 
Det är bara att dela ut full pott. Three Beaggars jag älskar er.
Hoppas verkligen på en platta snart.

Betyg 5/5

Kommentarer