LP - Skivor : Motvind - Hjärta Av Stål 1981

Omslaget till plattan 

Baksidan med låtlista  + musiker 

LP-påsen med texter Bild 1

LP-påsen med texter Bild 2

LP:n

Etiketten 







Musiker

Johan Strömberg - Bas , Sång
Mikael Gyllenstig - Trummor , Kör
Juris Salmins - Sång , Gitarr
Anders Söderberg - Keyboard



A-Sidan

Stjärnfall
Hjärta Av Stål
Raka Rör
Benny
Varm Och Het
Lång Väg Hem 


B-Sidan 

Nu Vill Jag Leva
Spökskeppet
Robot
Tilt
Eva
Tills Dagen Gryr


Ja mina vänner. Nu har vi kommit fram till en platta som jag blev väldigt glad över att hitta.
Har kollat länge och väl efter denna. MOTVIND – Hjärta Av Stål. Det är med blandade känslor jag lyssnar på denna platta. Dock är min första tanke att den kom 1981 så det kanske är för mycket 80-Tal över den. Men det fick jag snabbt äta upp. Trodde Jag. Det är lite för mycket 80-Tal första gången man lyssnar på den.

Det finns en del 80-Tals stuk på den. Det kan jag inte förneka.

Trots att det är lite för svagt så finns det ändå något på plattan som får mig att kapitulera för MOTVIND. Det är trots allt samma feta stil med vanlig Rock n Roll trots att den kom ut 81.
Dock måste jag nämna ett par låtar som sticker ut rejält. Raka Rör, Benny,Tilt, Eva & Tills Dagen Gryr.
Plattan är bra men ändå finns det något som saknas. Vet dock inte vad bandet tyckte om denna platta. Men jag är glad över att den finns i samlingen.


Min Motvind Samling både LP & CD

Dock så saknar jag bara en platta & den heter Kamikaze. sedan så är samlingen komplett. (Vet även att det finns ett par singlar med men dom lär jag nog aldrig hitta. 









Betyg
5/5

Kommentarer