Vinyl Singlar: IQ 55 - Du Är Så Sårbar 2013

Omslaget till singeln

Baksidan med låtlista och texterna + Bandinfo

A-Sidan

B-Sidan




Musiker 


Leif Larsson - Sång
Svante Pohl - Gitarr
Björn Johansson - Bas
Rolf Holmström - Trummor



A-Sidan

Du är så sårbar


B-Sidan 

En kort sekund



Slyngel Rekords allra första skivsläpp. Äntligen är den min.

Den har varit slutsåld vad jag har hört. Dock så hade Bengans fått in en del ex så jag plockade ett direkt.
Slyngel Rekords har sin bas i Linköping så jag tänkte att jag skulle ta och samla på dom utgivningarna.

Vi börjar då med denna singel IQ 55.


Du är så sårbar är en låt som kommer att sitta i din skalle. En punk svängig låt som har en text som alltid kommer att vara aktuell. Det är kärlek vid första lyssningen. en riktigt stor favorit från denna singel.


En kort Sekund känns rätt bra och utmärkt att lyssna på flera gånger. Man tröttnar inte direkt i första taget. Trots att båda låtarna är ca över 2 min. Det blir inte tråkigt och segt utan allt flyter samman.
Denna kommer att spelas länge och väl hemma hos mig.


Synd bara att det inte finns mera av IQ55. (Man får väl vänta och hoppas på mera material).

Betyg 4/5

Kommentarer

  1. Här kan du höra ganska mycket mer av IQ55 http://www.b-sound.com/iq55.htm

    SvaraRadera

Skicka en kommentar