Vinyl Singlar: Aggressiva Kostymer - Aggressiva Kostymer 2014

Omslaget till Singeln

Baksidan med låtlista + Bandinfo

En liten vit singel ficka 

A-Sidan






Musiker


Per "Nasty" Hammarström - Sång / Gitarr
Johan "Jazz" Hallgren - Sång/ Komgitarr
Peter "Tryggen" Trygg - Bas
Micke "Falle" Falana- Trummor


Låtlista


A-Sidan 

Plastkärlek

B-Sidan 

19 år


Aggressiva Kostymer smaka på det namnet. Aggressiva Kostymer. Nej det är inte det nya namnet på Moderaterna utan det är det allra senaste skivsläppet från Slyngel Rekords. Bara titeln säger mig att det kommer att vara bra. Dock så vet jag jag inte mycket om denna grupp mer än att det är ett slyngel släpp och att plattan är inspelad i Norrköping.



Men vi börjar så klart med A-Sidan

Plastkärlek sparkar igång denna singel. Det är en liten konstig låt antingen så är gitarren väldigt distad eller så är det fel på skivan. Men det kanske är en del av låten. Det kan låta konstigt i början.
Men låten växer med tiden & ibland så kan denna platta vara riktigt bra.
Detta kallas plastkärlek Detta kallas plastkärlek och du är en robot.

Dock är låten bara runt ca 2 min lång.


B-Sidan heter 19 år

Det är en lite tam punk låt som jag kanske inte riktigt vet om jag skall tycka om den eller inte.
19 år och jag gör vad jag vill , 19 år och jag lyder inga lagar , 19 år och jag gör vad jag behagar.

Det kanske lät bra 1979. Men nu känns det nästan lite passé eller så kanske denna inte riktigt passar mig. Dock är den ändå rätt ok att lyssna på eftersom det är så enkelt och samtidigt så klockrent på samma gång.


Betyg 3/5

Kommentarer