Dryck : Öl - IKEA - IKEAS Ljus Lager

Det ser bra ut
Men skenet kan bedra 

Finns bland ölflaskorna 

Flaskan ser ut så här
Framsidan 

Baksidan med info + streckkod ??

Ölen + Flaskan 

Öl ser väldigt tråkig ut 




Nu har jag tagit tag i en sak som jag länge har velat prova , Men jag har inte riktigt haft tid till det.

Men nu har det skett. Jag har tagit en Öl på Jobbet
IKEA Linköping serverar nämligen Starköl sedan en tid tillbaka (Ölen har 4,7 Alk%). 
Så frågan är om det räknas eller inte. 
Det är Krönleins Bryggeri som tillverkar den. (Enligt SÄKER källa på Jobbet).
Dock så säljs den bara på IKEA Linköping (Vet inte om den finns på flera Resturanger). 

Men nog om det tillbaka till Ölen. Vi har två sorter En Ljus Lager & En Mörk Lager.
Denna gång så blev det den Ljusa eftersom den Mörka var slut.


Vad skall jag säga. Den känns lite som Carlsbergs öl. 
Den ser väldigt tråkig ut när man häller upp den i glas. Det smakar lite beskt och sötaktig smak av Humle. Men ändå så  saknas det något. Det finns ingen styrka eller stark smak som gör att man blir mätt på den eller så. Det känns bara blaskigt och "Ful Öl" Den är väldigt lättdrucken. Det krävs ett par till för att man skall bli nöjd.  Dock så pissas den ut väldigt lätt. 

Men jag vet inte riktigt om jag känner mig blåst på 39 kr. 

Jag är rätt så besviken men jag får väl ta & testa den Mörka Ölen ifall den är bättre än denna.
Nej Ledsen IKEA men denna Öl var ingen Hit. 

Undrar om man kan få pengarna tillbaka. 

Betyg 2/5

Kommentarer