LP - Skivor : Love - Forever Changes 1967 / 2012

Omslaget till LP:n
Väldigt vackert måste jag säga 

Baksidan med låtlista och Artistinfo

Skivpåsen 

LP.n

Etiketten




Musiker 


Arthur Lee: Sång & Gitarr
Johnny Echols: Gitarr
Bryan MacLean: Gitarr
Ken Forssi: Elbas
Michael Stuart: Trummor & Percussion

Låtlista




A-Sidan


Alone Again Or
A House Is Not a Motel
Andmoreagain" – 3:18
The Daily Planet
Old Man
The Red Telephone

B-Sidan

Maybe the People Would Be the Times or Between Clark and Hilldale
Live and Let Live
The Good Humor Man He Sees Everything Like This
Bummer in the Summer
You Set the Scene




Jag har bävat lite för att lyssna på denna platta. Dels för att det var ett chansköp. Men även för att det var denna platta som jag köpte ett par timmar senare efter att jag hade varit på min Morbrors Begravning. Det har känts tungt fortfarande, Men nu är han på ett bättre ställe och han lider inte mera. Hoppas att han har det bra vart han än är.


Men nu så lämnar vi det och går över till LP:n
Jag vet inte varför jag köpte den, plattan fick bra kritik av killen bakom disken.
Tänkte att detta kan vara något för mig. Han har gett mig väldigt bra tips tidigare så jag hoppas att denna platta är bra. Omslaget ser lite för flummigt ut, men eftersom jag gillar en progg/ prog.

Så kanske kommer denna platta att falla mig i smaken. Så det bär med säpnning jag lägger den på spelaren. Det är med blandade känslor jag lyssnar på den. Den är bra riktigt bra. Nej jag tar tillbaka det låter BRILJANT. Det låter lite som en blanding av The Beatels / Velvet Underground & The Doors.


Det svänger fint om denna platta och för att vara gjord 1967. Plattan blev inte så hyllad när den kom ut 1967. Men nu på senare tid så har den blivit hyllad mycket och världen över.

Skivan blev rankad på plats 40 i tidningen Rolling Stones lista The 500 Greatest Albums of All Time. Själv så tycker jag att den skulle komma lite högre upp. Men det är bara jag det.

Plattan är väl värd att ha i sin samling. Allt sitter bara perfekt. Det är mycket vackert och poetiskt som bara strömmar ur mina högtalare. Jag är såld direkt och jag är väldigt glad över att jag köpte denna platta. Plattan är dock bara 40 min. Visst det är bra det men jag hade önskat mig att få lite mera. Dock så är väl denna platta bandets riktigt bästa och bra platta.

Jag hoppas att flera kommer att upptäcka denna platta. Den avnjuts bäst med ett
tänt ljus och lugn och ro där du är.  Köp plattan och ge den en chans. Du kommer att tacka mig.

När det kommer till betyget så vet jag inte riktigt vad jag skall sätta.
Den är som sagt bra men det saknas något som riktigt får mig att bara älska denna platta.
Frågan är om jag skall lyssna på den en gång till och sedan sätta betyg.


Nej nu vet jag det blir




Betyg 5/5


Kommentarer