LP - Skivor : Deep Purple - The Now What?! Live Tapes 2 × Vinyl, LP, Album, Limited Edition 2013

Omslaget till Dubbel LP:n

Baksidan med låtlista 

Uppviket till dubbel LP:n

Skivpåse för LP 1 Bild 1

Skivpåse för LP 1 Bild 2

Skivpåse för LP 2 Bild 1

Skivpåse för LP 2 Bild 2

LP nr 1 

Etiketten LP 1

LP nr 2

Etiketten LP 2

Båda plattorna på ett bräde



Musiker


Ian Paice – Trummor
Ian Gillan – Sång
Roger Glover – Bas
Steve Morse – Gitarr
Don Airey – Keyboards


Låtlista

LP 1


A-Sidan

Strange Kind Of Woman
Hard Loving Man
Vincent Price


B-Sidan

Contact Lost
All The Time In The World
No One Came


LP 2


C-Sidan

Bodyline
Perfect Strangers
Above And Beyond


D-Sidan

Lazy
Black Night
Smoke On The Water



Plattan är 75 min lång 


En limiterad 2LP version innehållande hela tolv låtar inspelad live på 'Now What' turnén 2013. Bland livespåren märks klassiker som 'Strange Kind of Woman', 'Perfect Strangers', 'Black Night' och naturligtvis också 'Smoke On The Water'. Ett par av låtarna spelades bland annat in på Getawayfestivalen i Gävle! 


En helt ny Deep Purple Live platta. Inspelad under Now What!? Wourld Tour 2013. Kan det vara något för er. För mig är det lite extra roligt eftersom det var under denna Tour som dom spelade i Cloetta Center Den 10 / 2 2014. Då var jag där och det blev min första Deep Purple konsert. Dock så är denna setlista inte lika dan som i Cloetta Center. Men vissa låtar känns igen och det ger mig många minnen. 


Vill dock påpeka alla redan att detta INTE är en Bootelg
Den är Officiellt släppt ifrån Deep Purple. 



Gold Edition Dubbel CD med Now What !? + Denna live platta
Allt på 2 CD Skivor



Man skall bara sitta still och bara njuta av denna Live platta som visar ett band som verkligen fortfarande kan leverera. Det finns både gammalt och nytt i denna live utgåva. Bra eller dåligt det får vi fans avgöra.
 Dock så är denna platta inte lika bra som Made In Japan. Men den är klart en av dom bästa Deep Purple live plattorna vad jag har hört än så länge. 

Musiken kommer att växa för varje gång man lyssnar på den och den kommer alltid att ge mig minnen över att jag har sett Deep Purple. Det är dock inte så mycket mellansnack  utan det är mera Let the music do the talking.  Det kan kännas lite  segt och tråkigt. Men gillar man man en sådan konsert så passar det dig perfekt. 

Dock under presentationen av Above & Beyond så här man Ian säga
We will dedicate this song to our beloved John Lord" hela publiken klappar i händerna och visslar.
Det är en mäktig känsla som lyfter fram låten rejält. Den är väldigt mäktig både på LP & Live.


Om jag fick klaga lite så saknar jag 2-3 låtar. 1. Speed King , 2 Highway Star & My Woman In Tokyo. 
Saknar även det Keyboard solot som Don Airey spelade under konserterna. 
Det hade varit riktigt härligt att få höra Deep Purple spela både klassiskt och Abba. Men man kan inte få allt. man vill. Dock vet jag att publiken skulle uppskatta det (Det gjorde dom på Cloetta Center). 

Dock kanske så skulle nog bandet ha begått tjänstefel om bandet inte hade spelat deras mest uttjatade låt 
Smoke On The Water. Visst jag klagar inte på den låten men det känns lite som att den är sönderspelad. 
Men det är en bra låt så jag skall väl inte klaga för mycket. 

Plattan är bra och det finns inte något ont att säga om denna dock så kommer jag nog inte sätta full pott. 
Den är för samlare helt klart. Men jag hoppas på en DVD snart.




Betyg 4/5

Kommentarer