Vinyl Singlar: Von Gam ‎– Von Gam EP 2013

Omslaget till EP.n

Omslaget till EP.n

A-Sidan

B-Sidan



Musiker

Socke - Gitarr , Sång
Tjup - Trummor , Sång
Frips - Bas

Gästmusiker

Lotta Love - Sång på Masturberingsobjekt



Låtlista


A-Sidan


Masturberingsobjekt
Dit Har Vi Aldrig Drömt


B-Sidan

Veckopress (Live)
Fredag (Live)
Intendenten (Live)


Limiterad i 300 exemplar.






En singel som Skivbolaget Slyngel Rekords har gett ut (Har för mig att bolaget ligger någonstans i Linköping). Men om någon vet så skriv en rad. Så jag tänkte då att jag skall försöka få tag i alla deras skivor med.(Dock så har jag dessvärre redan missat en platta och den heter IQ 55 - Du är så sårbar.

Bandet vet jag faktsiskt inte mycket om Men dom har en Hemsida 
Men det är väldigt skön Punk musik som griper tag, Tänk att det finns mycket musik som bara ligger och samlar. Dock så är det en kulturgärning av Slyngel Rekords som väljer att ge ut bortglömda alster. 

A-Sidan 

låten Masturberingsobjekt sparkar igång direkt trots att den bara är 17 sek lång så är det ändå en bra låt.
Dit Har Vi Aldrig Drömt är en punklåt som har ett litet budskap i sig. dock är den lite lugn för att vara en punklåt. Men det är skitsamma. Den finns där och det är bara så bra


B-Sidan 


Veckopress är en bra och rätt aktuell låt om Veckopressen. Riktigt skönt trumspel får man också.

Låten Fredag  har ett litet fel i sig. ljudet är väldigt svagt , Eller så skall det vara så.
Det är lite svårt att höra vad dom sjunger men det svänger ändå konstigt nog.
Intendenten avslutar EP:n och det är en rätt ok avslutning.  Trots det så vill man gärna ha mera av Von Gam.Så vem vet vad som kommer att ske i framtiden. Själv så gillar jag denna EP rejält och den kommer att spelas ett par gånger till ikväll.








Betyg 4/5 

Kommentarer