LP - Skivor : Saga - Saga II 2013 LP/EP

Omslaget till Saga II 

Baksidan 

LP-Påsen 

LP:n

Etiketten 



Musiker


Christer Stålbrandt  - Sång , Bas
Kenny Bülow -  Gitarr , Sång 
Mats Norrefalk -  Gitarr , Sång 
Sten Danielsson - Trummor 
Sylvia Olin - Piano
Björn Isfält  -  Cello
Christer Eklund - Saxofon




Låtlista


A-Sidan

Tunga Steg I Berlin
Om Tiden Stått Still

B-Sidan
 
Som En Flod
Faller

Denna platta är ca 20 min lång 

Har bloggat om Saga Tidigare Läs Här  LP - Skivor : Saga - Saga - 2013
Detta är uppföljaren  till Saga I.  LP:n är släppt i 500 exemplar. 


Jag var lite nervös över att jag inte skulle få tag på denna platta. Först så hörde jag att den skulle bara säljas på "Proggbåten". Då Saga spelade där. Men så frågade jag Stefan Dimle på Mellotronen via FB  om det gick att få tag på plattan på något sätt. Han sa att Bengans i Stockholm kunde skicka den vidare om Bengans i Linköping ringde och bad dom skicka den till Linköping. Bad dom att plattan skulle komma hit och en dag så ligger den där. Jag tänkte YES ÄNTLIGEN så har jag den. 150 kr skulle dom ha. Köpte den direkt och var helt lycklig. 

A-Sidan 

Plattan öppnar upp med den mäktiga och starka låten Tunga Steg I Berlin. Det är förtrollande mäktigt och bra. Låten sitter där i skallen ett bra tag och den växer för varje omlyssning. 

Om Tiden Stått Still är en lugn och hård låt på samma gång. Det är svårt att förklara men den har något magisk och förtrollande över sig. Tunga riff och en text som verkligen passar perfekt. 


B-Sidan

Som En Flod  öppnar B-Sidan och det är gåshud direkt. magiskt
Faller avslutar denna platta som dock bara är en EP.

Själv så är jag riktigt nöjd med denna LP/EP


Betyg 5/5


PS Nu är det slut på 2013 års plattor som jag köpte under 2013.
Läs detta inlägg så förstår du vad jag menar

Nu kör vi 2014 år skivköp och det blir mera info i nästa inlägg. DS

Kommentarer