LP - Skivor : The Rolling Stones - Sweet Summer Sun - Hyde Park Live 3 LP + DVD 2013

Omslaget till LP.n

Uppviket Bild 1

Uppviket Bild 2

DVD:n

LP Påse Bild 1

LP Påse Bild  2

LP Påse Bild 3

LP 1

Etikett LP 1

LP 2

Etikett LP 2

LP 3

Etikett LP 3


Musiker

The Rolling Stones

Mick Jagger - Sång, Gitarr, Munspel
Keith Richards - Gitarrer, Sång
Ronnie Wood - Gitarrer
Charlie Watts - Trummor


Gästmusiker


Darryl Jones - Bas, Sång
Chuck Leavell - Keyboards, Slagverk, Sång
Bernard Fowler - Sång, Percussion
Lisa Fischer - Bakgrundssång
Bobby nyckel - Saxophone
Tim Ries - Saxofon, Keyboards
Matt Clifford - Valthorn, Keyboard
Mick Taylor - Gitarr




Låtlista


A-Sidan

Start Me Up
It's Only Rock 'N' Roll
Tumbling Dice
Emotional Rescue


B-Sidan

Street Fighting Man
Ruby Tuesday
Doom And Gloom
Paint It Black


C-Sidan

Honky Tonk Women
You Got The Silver
Before They Make Me Run
Miss You

D-Sidan

Midnight Rambler
Gimme Shelter


E-Sidan

Jumpin' Jack Flash
Sympathy For The Devil
Brown Sugar

F-Sidan

You Can't Always Get What You Want
I Can't Get No) Satisfaction

Total Speltid 1 Tim 51 Min 



DVD:n

Start Me Up
It's Only Rock 'N' Roll
Street Fighting Man
Ruby Tuesday
Doom And Gloom
Honky Tonk Women
You Got The Silver
Happy
Miss You
Midnight Rambler
Gimme Shelter
Jumpin' Jack Flash
Sympathy For The Devil
Brown Sugar
You Can't Always Get What You Want
(I Can't Get No) Satisfaction 

Bonus Tracks
Emotional Rescue
Paint It Black
Before They Make Me Run


DVD-Menyn Bild 1


DVD-Menyn Bild 2

DVD-Menyn Bild 3



Happy

Happy

Bonus Matieral 

Publiken under låten Paint It  Black

Paint It  Black




År 1969 Rolling Stones utförde en gratis konsert i Hyde Park bara två dagar efter döden av grundarna Brian Jones , med spelningen också tjänar som introduktion till nya gitarristen Mick Taylor . Som en del av den 50 & Counting turné som firade Rolling Stones 50-årsjubileum, har en ny Hyde Park konsert planerad under 2013, med stöd av The Vaccines , The Temper Trap och Gary Clark Jr 
De 65.000 biljetter såldes ut på tre minuter.


Har ni någonsin sätt något så läckert som 3 Live Vinyler med Rolling Stones. + en Live DVD.

Vad mer kan man begära eller vad tycker ni. Sedan så kan man alltid diskutera om Live är bättre än Studio skivor. Men det är en annan Femma. Samtidigt så visste jag inte riktigt vilken Version jag skulle köpa när jag fick se att den skulle komma på på Blu-ray /DVD / 3 LP & Deluxe Version (Vilket är 1 Blu-ray / 1 DVD / 2 CD + en en 60 sidig bok med bilder och annat godis.

Men till Slut så blev det 3 LP + DVD:n. Dock så fick jag vänta tills nu för att spela denna eftersom jag åkte bort över Jul & Nyår. Men jag klagar inte. Den som väntar på något gott får vänta länge.

Här har vi alltså Rolling Stones Live Hyde Park 2013. Dock har dom inte spelat på Hyde Park sedan 1969. SÅ Bandet är redo att komma tillbaka och jag måste nog säga att Bandet har nog aldrig låtit så bra som dom gör nu. Det svänger verkligen rejält och trots sin ålder så håller dom än.
Här finns dom stora klassikerna Start Me Up , It's Only Rock 'N' Roll , Doom And Gloom
Paint It Black och många mer.


Jag tycker även om det lilla mellansnacket efter låten Honky Tonk Women där dom presenterar bandet. Med lite ordvitsar och humor.


Det finns många låtar för mig att upptäcka på dessa 3 plattor och ändå så vet jag att jag kommer att gilla Rolling Stones mera & mera varje gång jag spelar den.

Vad skall man säga det är riktigt jävla bra. Magin finns där. Bandet levererar på topp.
Det finns ingen anledning till att inte sätta full pott. Till Betyget.
Det enda jag vill klaga på det är 2 saker
1. Inget texthäfte eller mera info från Konserten m.m. (Om inte allt finns på DVD:n har inte sett den än)
2. Min Personliga favorit låt ”Happy” finns bara på DVD:n och inte på någon av LP – Skivorna. Känns lite snopet dock men det är inget att göra åt.

Betyg 5/5 

Kommentarer