Vinyl Singlar: Brända Barn - Dom Döda + Mattias Alkberg EP 2013

Omslaget till EP:n

Baksidan med Låtlista m.m.

Skivpåsen är bara Vit 

EP:Skivan

Etiketten 






Musiker 

Brända Barn 

Magnus Carlsson - Sång
Conny Nimmersjö - Gitarr , Kör
Ulf Ivarsson - Bas & Synt
Anders Härenstam  - Trummor

+ Mattias Alkberg

Mattias Alkberg - Sång , Elbas , synthersizlar
Tomas Bäcklund - Elgitarr synthersizlar, Kör
Olle Nyman - Trummor


Låtlista


A-Sidan 

Kåt På Exponering

B-Sidan

Dom Döda (Av Brända Barn)
Massaker (Mattias Alkberg)

EP:n är  18 min Lång

I samband med samlingsalbumet släpps även 250 exemplar av en 10” EP med Brända Barns nya låt Kåt på exponering, Mattias Alkbergs version av Massaker samt en cover på Brända Barns första singel Brända Barn med gruppen Dom Döda (med Magnus Carlson och Anders Hernestam från Weeping Willows, Conny Nimmersjö från Bob Hund och Ulf Rockis Ivarsson, spelar bland annat med Thåström).






Låtarna är från Brända Barn s nya
Samlingsplatta
Konfrontationer 1980-2013


Brända Barn har jag aldrig hört måste jag erkänna så denna var ett chansköp.
Killen i Skivaffären sa att han hade väntat i 15 år på att Brända Barn skulle komma ut.
Han tyckte att det är Sveriges Underskattade band och han hade köpt nya samlingen som kom ut nyligen 
Ha sa även att om Dom hade fortsatt att göra musik så hade det blivit lika stort som Kent som är väldigt stora idag. Men Jag tänkte att jag gillar ju inte Kent så mycket. Men jag tänkte jag tar den Så det var bara att sätta sig ned nu  och lyssna på denna EP.

A-Sidan börjar med den nya låten Kåt På Exponering. Jag tror aldrig jag har hört en så bra och träffsäker låt på väldigt länge. 4 min ren och ärlig sanning. En perfekt låt som blir bättre och bättre.
Konsigt nog så låter det som Kent men 1000 gr bättre. Undrar även hur dom andra låtarna är.
Får Kollla upp Brända Barn nästa år.


B-Sidan öppnar upp med  låten Dom Döda. Vet inte riktigt vad jag skall tycka om låten.
Den är rätt ok i början när man lyssnar på den. Men  när man har lyssnat på den låten ett  par gånger till då blir det riktigt bra. Låten kommer att sitta i skallen Brända Barn , Brända bland dom döda.

Massaker avslutar denna EP. Det känns verkligen som en utfyllnad till EP.n men ändå så fångar låten mig. Gåshud.


Mycket trevlig platta och  kommer att komma med på Årets Lista.
Riktigt bra EP. och jag är glad att jag köpte den


Betyg 5/5

Kommentarer

Skicka en kommentar