Ombyggnad i Skivsamlingen pågår Del 5



Jag försöker ju med tiden att få ordning på min Skivsamling (Både LP & CD.) Det går väl rätt så bra hoppas jag snart. Men nu provar jag detta sätt så får vi se hur det blir 


Så här såg det ut först.
Rätt så rörigt

Så nu skall se vi hur detta kan sluta. Jag har skaffat mig ytterligare en Vit Expedit hylla från IKEA.
Fick hem den i ett platt paket som vanligt. Sedan så kommer det värsta att montera den.  Allt gick perfekt utom att dom två sista pinnarna som håller ihop hyllan gick av på mitten. Så hyllan fick stå där liggandes på golvet ett dygn.  

Liten Tuva Stjälper ofta Stort Lass

Dagen efter så frågar mina kollegor mig hur det har gått. (Tur Att man Jobbar på IKEA).
åt skogen så jag förklarade att 2 pinnar hade gått åt skogen. Fick ett par nya. Så när jag kommer hem så sätter jag mig och skruvar till det sista. Önskar fan att jag inte hade brutit av dom två pinnarna. Men det var inget att göra åt så då var det bara att plugga in dom och sedan bara skruva ihop hela hyllan. 
SÅ nu äntligen så är den klar.  Färdig monterad & klar vad mer kan man begära

Äntligen Klar


Så då gäller det att tänka ut hur det skall se ut. Kanske så skulle man ha alla CD-Skivor där.
eller skall jag sortera ut Utländska Artister för sig och Svenska Artister för sig.  Jag vet inte
Men jag kör på CD-Spåret så länge. 

Första Expedit-Hyllan Bild 1

Första Expedit-Hyllan Bild 2

Första Expedit-Hyllan Bild 3



I den andra hyllan så finns mina CD-Skivor i en Vit & Blå - Låda. 
Så nu får vi får se hur detta skall sluta än så länge 

CD-Skivorna ligger i dessa lådor 

Nu har jag plats för lite till

Hur sorterar du dina Vinyl Skivor.
Skrig gärna en rad så jag får lite mera tips


Kommentarer

  1. Ser ju riktigt bra ut det där. Samlingen växer fint ser jag.

    SvaraRadera
  2. Jag sorterar i ett flertal kategorier: Blues/Jam, Jazz/Fusion, Psych/Prog, På Svenska, Indie/Brit, Hårdrock, Rock. De artister jag har en massa plattor med sorteras ut för sig själva. Det är inte den bästa lösningen kanske, men i väntan på en snilleblixt får det duga.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar