Den Sista Räkningen För 2013



OBS DET KOMMER ATT BLI EN DEL BILDER

Det är Söndagen den 15/12 i Nådens år 2013. Kan inte riktigt fatta att året har gått så fort.
Det är samtidigt grått och trist ute. Vilket betyder perfekt Film / Musikväder. Men själv så har jag en sak som jag gör varje gång vid denna tid. Samtidigt så våndas jag över det varje gång. Vet inte varför det blir så här. Det är dags för alla skivköpares värsta mardröm. Att kolla upp sina kvitton.

Får fan ont i magen alltså. Men nu är det dags Brrr. Det var 82 st Samanlagt.

Allt samlat på hög 82 St 

Lite bättre syn på gott & Ont 


Vi börjar med det enklaste i denna gång. Nämlingen Singlarna. (Kan väl säga att det inte kommer att bli bra). Vad tror ni jo jag är nästan säger på att det kommer bli lite över 1.000 kr. (Tänk så fel man kan ha)
Det blev 2380. kr Jag kan inte riktigt fatta det måste jag erkänna. Men det är inget att göra åt.



Singlar Bild 1

Singlar Bild 2 

Singlar Bild 3



Efter det lilla kraftprovet så kommer vi till den allra tyngsta posten. LP-Skivor. 


LP-Skivor Bild 1

LP-Skivor Bild 2

LP-Skivor Bild 3

LP-Skivor Bild 4

LP-Skivor Bild 5


Då räknar jag med nyutgåvor , Record Store Day köpen och lite till

Det kommer att bli en del siffror. Det är en väldigt lång lista. Det måste jag säga. Men nu är det dags att reda ut hur mycket det kommer att bli BRR. Det blev så mycket som 7,518 kr
Förra året var det 7,518 kr. Jag saknar ord just nu Måste ta och smälta detta.


Efter LP så kommer vi till CD-Skivor. 


CD-Skivor Bild 1

CD-Skivor Bild 2 



Konstigt nog så är det lite mindre än vad jag trodde att det skulle vara. (Inte mängden utan priset).
Det landar på Brrr 1828 kr. Så då var det över men jag har ju glömt en sak. 

Att räkna ihop allting.  Då tar vi och gör så här OBS Även Begagnat är inräknat.

7-Tums singlar 2,328
Vinyler 7,51
CD 1,828
Totalt 11,676.

Totalt sett så blir det 11,676 kr (Jag måste samla mig ett par minuter).

Det är väldigt mycket pengar. Över 11.000 kr. Är det värt det då ?? den eviga frågan.
Hur långt tid har jag på mig att svara på det. Nej det skulle ett rejält och lång inlägg.
Visserligen nu förstår jag varför man inte skall räkna på hur mycket plattor man har köpt Men vi får även tänka på att det är allt i hopslaget. Men då undrar man även skall man sluta köpa CD eller LP.

Det tål att tänkas på. Men från det ena till det andra. Nu har jag lite att fundera på. 


Kommentarer