LP - Skivor : Resan - Resan 1973 / 2012

Omslaget Till LP:n

Baksidan



LP:n är svart 

Etiketten Bild 1


En Lapp med info m.m.






Musiker

Hasse Jonsson - Gitarr, Sång
Thomas Rydberg - Trummor, Congas, Sång
Stefan Höglund - Bas
Marion Noél -  Flöjt, Sång
Benny Svensson -  Piano
Lasse Finberg -  Ak. Gitarr
Anders Nordh -  Gitarr, Orgel, Sång
Paul "Palle" Sundlin -  Bas, Piano
Pelle Holm - Trummor, Konga, Sång

Låtlista


A-Sidan

Skrattet
Tankar
Hunger Och Svält
Vakuum
Kärlekens Natt
Solens Sken

B-Sidan

Sagan I Saetra
Annorlunda
05.00
Life
Slutet

Limiterad Nyutgåva i 500 exemplar 
plattan är ca 40 min lång

Denna platta har jag varit nyfiken på sedan jag såg omslaget på Bengnas I Linköping.
Resan detta måste ju verkligen vara något extra för mig. Omslaget bara skriker Progg/Prog.
Men det var helt enkelt bara att vänta. Plattan var såld senare och jag hade totalt glömt bort att den fanns. Tills jag läste att en person hade köpt Resan på LP och att den finns fortfarande att få tag på.
Så det var bara att beställa den. Den fanns att få tag på och nu är den min.

Plattan är i släktskap med Midsommar & Tillsammans tycker jag. Bra texter , Svängigt sound. Men det låter lite väl flummigt. Men det är ändå ok. Man känner en viss känsla när man lyssnar på denna platta. Men man kan inte låta bli att undra hur det var när dom spelade in denna LP.

Låtarna är i regel väldigt korta Men musiken fyller ut den bra och det är nästan posi istället för texter.
Plattan kan även i vissa öron kännas väldigt spretig och konstig. Jag gillar denna skarp av någon konstig anledning. Men det finns en sak man måste uppmärksamma och det är den sista låten.
Jag kan ha FEL nu men jag tycker att det låter som Du Gamla Du Fria fast i lite fulare tappning, Man spelar den väldigt fult och falskt på Orgeln. Men jag kan ha fel.

Betyg 3/5 

Kommentarer

  1. Det är Du gamla du fria... dom gör ju så för Jimmi Hendrix körde ju amerikanska nationalsången på Woodstock, eller vart det var. Dom tyckte väl att det var kul liksom, spekulerar jag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar