Musik DVD: Eddie Meduza - Levande på Grönan 1993 (2013)

Omslaget Till DVD:n

Baksidan 



DVD:n




DVD-Menyn 

detta är vad som väntar oss  
Låtlista Meny Bild 1

Låtlista Meny Bild 2

Hela Bandet 

Lite kvinnlig fägring 

Eddie gillar det han ser 

Extramaterial bilder

Ny version av Epa Traktor  Bild 1

Ny version av Epa Traktor  Bild 2

Ny version av Epa Traktor  Bild 3

Slaven berättar och håller hov 

Lite Bortklippt Material Från Gröna Lund Bild 1

Lite Bortklippt Material Från Gröna Lund Bild  2

Lite Bortklippt Material Från Gröna Lund Bild  3 

Jag vill ha en brud med stora pattarrrrrrrrr

Det var allt det 



Musiker

Åke Eriksson - Trummor
Larsa Åström - Trummor
Lasse Hedlund - Bas
Conny Lindh - Trummor
Peter Melin - Bas
Björn Melin - Gitarr
Bosse Åström - Trummor
Natalie - Kvinnlig fägring (Stripptease under Jag vill ha en brud med stora pattar)



Låtlista

Gasen i botten
Glasögonorm
Hakan
Såssialdemokraterna
Summertime blues
Bonnatwist
Terylenbyxor
Volvo
Norrmän (norwegian boogie)
Jag vill ha en brud med stora pattar (Naket)
Punkjävlar
Mera brännvin
Timber
Hemoröjder i mitt rövhål
Route 66

Gamla Utgåvan av denna konsert finns på denna CD+ DVD Eddie Meduza - Live (S) CD+DVD 2003


en "Ny" Eddie Meduza DVD. kan det verkligen vara något för mig. själv så blev jag väldigt förvånad över att det skulle släppas en live DVD ifrån Gröna Lund. Men jag tänkte ändå att denna måste jag ha.

Konserten är fortfarande riktigt bra med starka låtar dock så är bilden bara lite bättre än den som var på den utgåvan från 2003. Men det är rejält med extramaterial så det väger in lite. Samtidigt så undrar man även hur mycket det skall komma ut från Eddie Meduza nu efter hans död. Finns det inte något outgivet och nytt matieral någonstans. Själv så skulle jag väldigt gärna vilja ha en del TV-Material. (Fattar inte hur mycket material som bara står och samlar damm i någon källare. Men det är väl problem med rättigheter m.m.).

DVD:n är väl mest för fansen och samlaren. Men jag fick ändå glädjen att sjunga med i ett par klara favoriter. så jag klagar väl inte. Men mycket vill ha mera så ge oss mera. 

Betyg 4/5 

Kommentarer