LP - Skivor : Night ‎– Night 2013 Röd Vinyl

Omslaget till LP:n

Baksidan med härlig Örn

Hela Bandet finns på Uppviket
Jävligt snygg Tavla

LP-Påsen med Band info m.m.

Låtexterna finns på Andra sidan LP-Påsen

Härliga Röda LP:n

Etiketten 

Gaphals - Loggan finns med som vanligt



Corren tyckte detta 




Musiker

Burning Fire - Sång  & Gitarr
Midnight Proppen - Gitarr
Highway Filip - Bass
Linus Lightning - Trummor


Låtlista


A-Sidan

Fire And Steel
Gunpowder Treason
Out Of The Ashes
Running In The Night
Taking You Down

B-Sidan

Hang Them High
Stand Your Ground
Play It Loud
Into The Night
Keep The Fire Burning

Plattan är ca 40 Min lång 

Har Bloggat om Night Tidigare 

Night – Gunpowder Treason / Into the Night 2013
Night - Stand your ground / Hard Working Man 2012



Denna LP har jag haft innan konserten. Jag fick tag på den via Bengans i Linköping.
Denna utgåva är röd och det är väldigt snyggt måste jag säga.

Då skall vi se hur det låter nu i studion istället för Live. Det skall bli väldigt intressant.
Då kör vi och det låter. Det låter riktigt bra för att vara en debut platta

Det låter lite som en blanding av Judas Priest & Iron Maiden s 2 första plattor. Allt flyter samman till en riktigt härlig och bra Hårdrockskonsert fast på LP så klart. Allt finns där rejält röj , Bra texter och musiker
Sången låter ibland lite falsk men det kan jag leva med.  Vissa kan komma att tycka att det är bara dåligt,
Men jag gillar det skarp av någon anledning. Plattan kommer att växa för varje lyssning och då kommer folk att inse att man aldrig kommer att tröttna på denna platta.

Detta kanske är årets platta & även det snyggaste Gaphals har gett ut på Vinyl.

Jag är förvånad och samtidigt väldigt glad över att få lyssna på denna LP.
många gånger om och jag upptäcker varje gång hur bra Night är. Dock måste jag säga att det är nästan lite bättre LIVE. Så får ni chansen SE dom.

BRA JOBBAT GRABBAR.

Betyg 4/5

Kommentarer