Vinyl Singlar: Lars Hollmer– Boeves Psalm 1983

Omslaget till Singeln

Baksidan med låtlista m.m.m

Singelpåsen Bild  1 

Singelpåsen Bild 2

A-Sidan

B-Sidan




Musiker 


Lars Hollmer - Dragspel m.m.





Låtlista


A-Sidan

Boeves Psalm


B-Sidan

Avlägsen Strandvals
Ja Änte Flöttar Ja Te Sjöss



Kan man bli förälskad eller tycka väldigt mycket om en låt.

Det är dagens fråga och tanke. Varför jag ställer den det är för att jag är förälskad i denna låt.
Jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat på den både på CD & MP3.
Tror även att jag har den på kassett någonstans. Allt började med en bok som heter
Proggen – Musikrörelsens uppgång & Fall. Där fanns det en bonus CD men den låten
Boeves Psalm. Spelade den och spelade den och spelade den.

Den är ett lyckopiller och konstigt nog så känner alla igen den. Vet inte varför men låten verkar ha etsats sig fast. Det är dragspel och det kanske inte faller alla i smaken.

Men den kommer att skänka dig glädje. Boeves Psalm är väldigt kort ca 2 min & 30 sek.
Det är väl värt att lyssna på den. Du kommer att tacka mig senare. Jag lovar.

Låten kommer att alltid att finnas där hos mig och det bästa av allt. Jag tröttnar aldrig på den.


Avlägsen Strandvals är en bra och fin bit på en singel som jag är väldigt glad över att ha hemma hos mig.

Ja Inte flyttar jag till sjöss är en liten nonsens snutt som kommer att få mig att le ofta.
Och jag gillar den skarpt. 

Lars Hollmer dog den 25 december 2008 R.I.P








Betyg
5/5

Kommentarer