Ombyggnad i Skivsamlingen pågår Del 3

Som ni alla vet så försöker jag klura ut det bästa lösningen för min skivsamling. Det gäller både LP & CD. Eftersom jag alltid har förvarat mina CD i små svarta låtor som jag köpte på Överskottsbolaget. Dom fungerar sådär måste jag erkänna. Det är svårt att packa i CD – Skivorna och även om dom är små så tar dom upp rätt mycket plats i bokhyllan.
Men så en dag så kom det ned något till fynd på IKEA som heter






Lekman. Artikelnummer : 102.471.38.



Den är visserligen för kläder m.m. Men dom sa att CD får även plats så jag tänkte att jag köper den. Konstade 40 kr men jag klagar inte. Så när jag kom hem så satte jag mig ned och plockade ut alla mina CD-Skivor som jag hade i mina lådor från Överskottsbolaget.



Lådan från Överskottsbolaget har numera gjort Sitt.




Så efter en stund så tänkte jag att jag måste packa ned alla plattor och se till att jag har någorlunda koll på mina plattor. Så till slut så kunde jag sakta och säkert lägga ned alla mina CD- Skivor. Det känns konstigt men bra på något sätt. Alla LP & CD i samma hylla som även utrymme för att det kanske kan bli flera Skivor med tiden. Men jag är nöjd och glad.

Samtidigt så kan jag ibland undra hur får jag plats med alla mina saker i min lägenhet.
Men det tål att tänkas på. Samtidigt så hoppas jag även att jag kommer att få ha kvar mina plattor och inte göra mig av men den del. Men det tar upp plats det gör det. Och det vet alla som samlar.

Men jag är glad att jag även har upptäckt en sak som passar mig perfekt
när det gäller att ha koll på  sin musik oavsett om det är LP eller CD.
Men det kommer i ett senare inlägg.




Utplockade CD-Skivor Bild 1





Utplockade CD-Skivor Bild 2





Utplockade CD-Skivor Bild 3




En del av skivorna är på plats




 
Allt är packat och klart så nu
ligger alla CD-Skivor i denna låda.



Det går sakta framåt men vi får se hur denna resa slutar.

Kommentarer