LP - Skivor : The Velvet Underground & Nico - The Velvet Underground & Nico 1967 / 2008

Omslaget till LP:n

Baksidan med hela gänget

Uppviket med låtlista m.m

Uppvik Bild 1 

Uppvik Bild 2

LP- påsen 

Vinylen är riktigt snygg 

Etiketten 




Musiker


Lou Reed - Sång, Gitarr
Sterling Morrison - Gitarr, Elbas, Bakgrundssång
John Cale - Elektrisk Viola, Piano, Elbas, Bakgrundssång
Maureen Tucker - Slagverk
Nico - körsång

Låtlista


A-Sidan 

Sunday Morning
I'm Waiting For The Man
Femme Fatale
Venus In Furs
Run Run Run
All Tomorrow's Parties

B-Sidan

Heroin
There She Goes Again
I'll Be Your Mirror
The Black Angel's Death Song
European Son


mitt första möte med denna platta var att jag var på Bengnas i Linköping och frågade om denna LP
Den är en klassiker och riktigt bra LP fick jag som svar.
Jag köpte den på vinst och förlust. Men jag tänkte är denna verkligen bra.

Så vad skall jag säga om denna LP nu när jag har lyssnat på den ett par gånger.
Det är lite konstig känsla. Vet inte varför men jag känner mig gladare.

Lyssnar man första gången på denna då tycker man att den är riktigt dålig.
Men ger man plattan en rejäl chans till och verkligen lyssnar på hela plattan
då inser man att det är ett mästerverk. Det är äkta och ärligt. Det är så bra.

Det är något med plattan som kommer att gå varm hemma hos mig rätt så ofta.
Är väldigt glad över att få ha upptäckt denna platta.

Men det gäller verkligen att ha ett öppet sinne annars så kommer du tycka att detta är det sämsta skit som någonsin har spelats in.Så stäng av allting och bara njut av ett mästerverk som kommer att
följa dig hela livet. Jag lovar.


Betyg 5/5 

Kommentarer