LP - Skivor : Dead Soul - In The Darkness 2013 Signerad LP

Omslaget

Baksidan med Låtlista

Uppviket med texter Bild 1

Uppviket med texter Bild 2

Uppviket med texter Bild  3

LP - Påsen Bild 1

LP - Påsen Bild 2

Signerat och klart 

LP:n  
Etiketten Bild 1

Etiketten Bild 2

Corren tyckte detta 




Musiker 

Anders "Slidin Slim" Landelius - Sång
Niels Nielsen - Synt m.m.

Låtlista

Hounds Of Hell
Burn Forever
They Will Pay
Do Your Job
The Patient


B-Sidan 

Dead House
Kill The Past
Find That Man
Lost My Will
God Where Are You Now
Asylum


Plattan är ca 50 min Lång


Dead Soul - Find That Man / They Will Pay 2013



Äntligen som jag har väntat på denna LP. Första gången jag hörde Dead Soul var på Record Store Day. När dom hade spelat färdigt så frågade jag När kommer debuten.
I September blev svaret. Men den kom den 23 October istället.
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge inte sant.


Det är med stora förväntningar som jag lyssnar på denna LP. Det är en debutplatta det vet jag så jag hoppas verkligen att det kommer att bli bra.
Dead Soul har även kallats Det bästa bandet som hänts sedan Ghost. 
Båda banden är från Linköping. 

Plattan griper verkligen tag i en och för mig på en Resa som jag är mörk , mäktig lite deppig och väldigt bra och stark. Det är verkligen en ”Höstplatta”, Det är mörkt dystert och det är så njutbart så jag kan inte sluta spela plattan. Plattan har ett skimmer om sig som jag inte kan sätta fingret  på. Men det finns där som verkligen får mig att bara spela den flera gånger och aldrig tröttna.
Man behöver en sådan här platta. Många kanske kan komma att tycka att det är tråkigt att lyssna på den.

Men ge plattan en chans. 
Släck ned och lägg i plattan på Spelaren / eller i Stereon om man har CD:n 
tänd ett stearinljus och lägg dig till rätta och bara njut. 

Ritigt bra och Riktigt stark Debutplatta som man måste ha i sin samling.

Jag måste erkänna att jag hade fel. Det finns bra Debutplattor och detta är en av dom.
Det kommer att bli svårt att sätta ihop skivlistan senare i slutet av år 2013 bästa plattor.
Dead Soul kommer antigen att ligga som Etta eller tvåa.

Bra jobbat grabbar. Jag kommer att följa er med stort intresse.

Betyg 5/5


Ps 
en God vän köpte CD-utgåvan 
passade på att ta lite kort på den 
Den ser ut så här.


Både LP:n & CD

Baksidan 

Uppviket med autograf + logga 

CD:n

DS

Kommentarer

  1. Snygg den där vinylen, särskilt med signeringarna. Och jag håller med om att den ställer till svårigheter för årsbästalistor. Bra blogg by the way. Har sträckläst ett par dagar. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Spader Ess.
    Här finns lite blandad kompott ,
    Själv så har jag följt din och Metal bloggen länge

    SvaraRadera

Skicka en kommentar