LP - Skivor : Dalaplan - Dalaplan 2013 Grön Vinyl

Omslaget till LP:n


Uppviket 

Baksidan med Låtlista och Musiker



LP-påsen med Låttexterna Bild 1

LP-påsen med Låttexterna Bild 2

LP-Skivan,
Hel Grön

Etiketten A-Sidan

En grön prick på omslaget
Då vet man vilken färg LP.n har 

Gaphals Loggan som vanligt 

Corren  tyckte detta





Musiker


Se baksidan på LP:n



Låtlista


A-Sidan


Mannen Jag Blev
Redan Död
Trillar I
Alcatraz
Skiter I Allt
Dalaplan
Tre Ton Tung


B-Sidan 

Paniken Växer
Ta Mig När Jag Faller
Siste Kvar
Radio Dalaplan
Snubblar Fram
Död Mans Skor
Dynamit

plattan är ca 35 min lång.





Ta en titt på dessa 4 omslag
Varför Jo det är dom singlar med Dalaplan 
som jag har varit väldigt sugen på en länge tid. 
Men den som väntar på något gott väntar altid för länge.




Men nog om det nu har jag fått dag på deras Debut - LP. så det är med spänning och förväntan som jag lägger denna skiva på Spelaren. 

Det är så konstigt måste jag säga. jag saknar ord. för denna platta. Det är rock pop när det är som bäst.
Plattan är väldigt poprockig , Bra texter och en utsökt orgel som verkligen spränger sig fram och ger bandet en rejäl energi som heter duga. Plattan är verkligen bra och det är så bra att man bara vill gratuelera 
Dalaplan. Detta är nog kanske årets bästa platta. (Det kommer att bli väldigt svårt att sätta listan), 

Plattan är ett lyckopiller. Det är lite popigare än Garbochock. Ändå är det bättre.
jag är glad att jag har fått stifta bekantskap med Dalaplan.




Betyg 4/5 

Kommentarer