Vinyl Singlar: Arctic Monkeys - Why'd You Only Call Me When You're High? 2013

Omslaget till Singeln

Baksidan av singeln

en svart singelpåse inget annat 

A-Sidan

B-Sidan



Musiker


Alexander Turner - sång, gitarr
Jamie "Cookie" Cook - gitarr och bakgrundssång
Nick O'Malley - basgitarr och bakgrundssång
Matthew Helders - trummor och bakgrundssång


Låtlista


A-Sidan 

Why'd You Only Call Me When You're High?

B-Sidan 

Stop The World I Wanna Get Off With You


En singel som jag blev tipsad om att köpa när jag var på Bengnas.
Killen spelade CD-versionen och jag gillade den så det blev denna singel.

Men det som slår mig direkt det är konstigt nog att man fortfarande ger ut
tryckta CD-Singlar. (Trodde att den trenden var död sedan länge, Nå jag har haft fel
förr.).

Nu tillbaka till singeln.


Det första man känner det är att den är väldigt tjock.
tror att den är på 180g. Men samtidigt så finns det knappt någon info om det.


Ett par trummor som slår igång låten och en text som är väldigt bra skriven,
den kommer ut klart och rent i högtalarna. Man gillar denna låt som sitter.
Men det är något med denna som jag känner igen, Vet inte varför
Men det första som kommer upp i tanken är Lena PH- "Du ringer bara när du är full".
Eller så tolkar jag låten fel.

Now it's three in the morning and I'm trying to change your mind
Left you multiple missed calls and to my message, you reply
Why'd you only call me when you're high, high?
Why'd you only call me when you're high?



Hur som helt så är det en bra låt som kommer att spelas hemma.

B-Sidan 

Stop The World I Wanna Get Off With You

Låten är lite tyngre än A-Sidan. Men det är något som saknas. 
Det  är bra men ändå inte. A-Sidan är nästan lite bättre än B-Sidan.
Men jag skall inte klaga ändå

Betyg 3/5

Kommentarer