ATT Köpa Eller INTE köpa

ATT Köpa Eller INTE köpa
Det är frågan 
(travesti av Hamlet)


När jag ibland är på Bengans i Linköping så står jag och bläddrar i backarna med både CD och LP.
Det är konstigt nog alltid lika roligt varje gång. Visserligen ibland vet jag vad det är
jag håller i och ibland vet jag det inte. Men då brukar jag fråga efter en åsikt om det är bra eller
ej. Men ibland när jag vet vad jag vill ha då går det jättebra för då är det ju bara att gå och betala.


När jag står där vid kassan och lägger upp mina slantar så begär jag alltid kvitton.
Jag skriver upp i mitt Exel-blad när jag kommer hem sedan så lägger jag det i
skrivbordslådan. Sedan så är det kvittot ”arkiverat” under resten av året.
Så nu tänkte jag att jag skulle gå igenom denna skrivbordslåda och sitta ett slag och se
vad det har blivit detta år, Både gammalt & Nytt.

Samtidigt så är jag lite rädd för hur mycket det kan komma bli. Inte kvittomässigt
utan hur mycket det kommer att komma fram till. Visserligen jag tänkte jag skulle
lägga upp lite hur det kommer att se ut. Men samtidigt så är frågan som sagt
kommer jag att lägga av nästa år eller inte. Jag har sagt det förr att jag kan sluta när jag vill.
Eller kan jag det. Den dagen den sorgen.


Så låt oss nu se hur många kvitton det har blivit 
sammanlagt så är det 50 ST kvitton som ligger i lådan


Dessa kvitton låg i skrivbordslådan
Dock så ligger en del på hög. 

.

På dessa kvitton finns nästa hela min skivsamling. Kvittona har olika belopp så jag
har räknat i Execl som hjälp mig med att få fram dessa data.

Vi Börjar med CD som har blivit 20 st vilket ger oss en summa på 1800.
LP & 7- Tum singlar 44 st vilket ger oss en summa på 5,843. 
så sammanlagt så har jag gjort av med 7643
jag har satt som mål att inte komma över det belopp som blev år 2012 som då var på 8574 .
Jag kan säga redan nu att det kommer att bli över det.Eller kanske inte vi får se 
Men samtidigt så undrar jag lite hur kan det ha blivit så mycket  fast det är klart.
En platta en dag och 2 till några dagar senare.så allt är möjligt.

Det är inte illa. Samtidigt vet jag inte om jag skall skratta eller gråta men det känns så mycket men 
ändå så kommer jag att köpa ett par plattor till för denna gång Men jag är väldigt förvånad.
Vem fan lägger ca 6.000 kr på skivor numera när Spotify & Wimp m.m. finns.
Svaret är att dom har hjälp mig att köpa dessa skivor.
Så egentligen så skall skulden läggas på Spotify (OBS Ironi).

Samtidigt så finns det ju en del personer som lägger pengar på Sprit , Dyra viner och
konst m.m.Skivorna är min hobby och samtidigt så är det väldigt roligt att samla.
Sedan finns det folk som har skivor i tusentals så jag väl fortfarande novis i samlandet.

Men nu kan jag förstå varför man inte skall räkna på hur mycket Pengar man gör
av med på Skivor.

Men då är frågan nu när jag har fyllt 25 kommer jag att lägga av nästa år.
Vi får se än så länge men en sak är säker. Jag är på god väg att göra det.
Ändå så svor jag på att jag skulle se till att hålla mig under det beloppet.
Men detta år har nog blivit ett Gaphals & Vinyl år så konstigt nog så köper jag mera
LP än CD Man kanske skulle sälja ut sina CD. Jag får ta Helgen och tänka på det.
Kanske Kanske inte. Vem vet men då är det ca 137 st CD med blandad musik.

Kommentarer