Vinyl Singlar: Asta Kask - Världens Räddaste Land 2013

Omslaget till singeln

Baksidan av Singeln med låttexterna 

Skivpåsen bild 1

Skivpåsen bild 2

A-Sidan

B-Sidan




Musiker 


Michael Blomqvist (Gitarr & Sång)
Bonni Pontén (Gitarr & Sång)
Magnus Hörnell (Bas)
David Stark (Trummor)


Låtlista

A-Sidan 

Världens Räddaste Land

B-Sidan 

Välkommen ner (Unik låt för denna singel)


Vi fortsätter med Gaphals släpp ett lite tag till. 
Sedan så blir det annat här på bloggen



Denna grupp har jag bara hört talas om att det är ett punk band men
jag har aldrig hört något av dom så jag  tänkte att nu när Gaphals släpper
en singel med dom så tar jag 2 flugor i en smäll.

Men det tog ett par veckor att få tag på den så nu skall vi se om det var värt
väntan eller inte. Själv så hoppas jag att det kommer att vara bra och svängig punk.

Det är väldigt bra måste jag säga. A-Sidan är en perfekt rökare och det är en
bra text och musik. Så att det kan hålla på än och göra skön punk är en bra bedrift.
Måste kolla upp mera av Asta Kask så jag kanske köper deras nya platta.

Världens Räddaste Land är en stark och bra låt som kommer att sitta i skallen ett bra tag.
aldrig så har en låt känns så perfekt och magisk på samma gång. En utmärkt känga till USA.
måste jag säga. Jag är tagen och hoppas att få återkomma till denna singel flera gånger i mitt liv.



B-Sidan 

Välkommen ner heter den och är en låt som är en lite svagare än A-Sidan.
Men det är bra ändå måste jag säga. Låten är perfekt trallvänlig. Samtidigt så saknas något
men jag vet inte vad. Men jag skall inte klaga det är så bra ändå så jag är helt såld direkt.

Betyg 5/5

Kommentarer