LP - Skivor : Red Doves - Off The Grid 2012

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

LP-påsen bild 1 
LP-påsen bild 2. med låttexterna.
hoppas att ni kan läsa 

LP:n

Etiketten
fin med en vit duva 

Gaphals - loggan



Musiker

Marko- ???
Henke - ???
Nirre - ???

Gästmusiker 
Glen Sundell - Trummor  & Percusion
Mattias Ottosson - Saxofon - Ode To Nothing


Låtlista


A-Sidan

Off The Grid
Chameleon Street
Payed In Excuses
Kamikaze Love
Ode To Nothing

B-Sidan

From Nothng To Nowhere
Watch From The Shadows
I'm A Target
Stains
White Dots
Out Of Orbit

Låtarna är korta, 11 låtar på sammanlagt 15 minuter. 
Det är ett snitt på 1:22 per låt, de flesta är runt en minut.
Limiterad i 500 exemplar
Vi fortsätter med Gaphals Albumen som jag håller på att beta av. med tiden.
Har ett kvar att lyssna på än så länge och det inlägget kommer lite senare ikväll. 

Jag vet inte vad jag skall säga. Plattan är full fart från det första ackordet till det sista spåret. 
Vem vet jag kanske håller på att bli punkare istället för proggare.

Men det krävs ett par omlyssningar innan man inser plattans storhet. 
Gillar du The Hives så är denna ett måste. ska du lyssna på hardcore-punkarna Red Doves. 
Det är hårt, tajt och aggressivt med en ivrig och otålig attityd. 
Plattan är helt perfekt och passar låtarnas nerv klockrent. 
Ivern smittar av sig på mig som lyssnar. Jag vill höja volymen hela tiden.

Mitt råd till er är att ni köper plattan och lyssnar igenom den, för det är det verkligen värt.
Ni kommer inte att ångra er en sekund. 

Betyg  3,5/5 

Kommentarer