LP - Skivor : Pusrad - Dömd 2012 EP -Album

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlistan

Bandet på LP-påsen på ena sidan 

Låttexterna finns på andra sidan 

LP:n

Etiketten 

Gaphals Loggan



Musiker 



Låtlista


A-Sidan

Regeringen Hälsar
Svarta Rubriker
Konsumera
Semper HC
Blodig Strid
Falska Ansikten
Errare Humanum Est
Djungelns Lag
Nitlott


B-Sidan 

Bankekonom
Aldrig Nog
Puckosåpa
Prototyp
Inlagd Sill
Rum Utan Fönster
Barsebäck
Partiledare
Signaler
Ler


Ett Gaphals  som jag har varit nyfiken på länge.
Men nu är den min och jag måste nog säga att detta är den kortaste LP jag har hemma. Ca 6 min lång 


Det här är snabbt, uppkäftigt, ironiskt och samhällskritisk utan att någonsin falla över i 
någon form av trams. Musikaliskt går det snabbare än man egentligen kan med att uppfatta, 
så det gäller att lyssna flera gånger om innan man ens vet vad man ska tycka angående det man hör.

En perfekt platta som kommer att spelas flera gånger hos mig.
samtidigt så kan en del nog tycka att det går inte att uppfatta vad dom sjunger.
så du får spela den högt eller lyssna flera gånger. Det finns alltid guldkorn att plocka fram. 
man måste vara på helspänn konstant för att hänga med i de korta låtarna. Vi snackar 35 sekunder som längsta låt, vilket även är skivans lugnaste låt. 

Det är egentligen ett konststycke att ändå få till så klämmiga bitar på så kort stund som låtarna varar. I och med den korta låtlängden så förstår man kanske att det är snabba puckar som gäller, 

men sången ger det även en melodisk touch vilket särkiljer dem en del från andra band. 
Det här är liksom ingen skiva man väljer ut en eller ett par låtar ifrån, det här är en skiva man spelar rakt av och det enda minuset med det är ju att det blir ett jävla spring till skivsvarven. 

För övrigt är texterna stundtals briljanta, eller vad sägs om: 
"Jag kommer aldrig till skott, men jag är jävligt bra på att dra en nitlott!" 
eller "Lever i ständig skräck, Bor jämte Barsebäck".

Du kan nämligen inte använda ursäkten om att du inte har tid att upptäcka Pusrad, 
för med den här farten och höga låtkvalitén har precis alla det.

Betyg 5/5 

Kommentarer