LP - Skivor : Daniel Gilbert – Nowadays Daniel Can't Even Sing 2013

Omslaget till LP:n

Baksidan 

Uppviket 

LP-påsen med Låtexterna bild 1

LP-påsen med Låtexterna bild 2

LP:n

Etiketten 

Gaphals - loggan nere i
hörnet som vanligt



Musiker


Daniel "Hurricane" Gilbert - Sång & gitarr
Olle Björk - Trummor & percussion
Per Stålberg - Gitarr & kör
Jonas Gustavsson - Bas & kör
Victor Lager - Gitarr & kör
Nils Dahl - Klavitur, tamburin & kör
Henning Serhede - Pedalsteel, gitarr


Låtlista

A-Sidan 

Vipera Berus
The Smell Of Thunder
Bucket Of Glue
Led 2
Seamans Mustache

B-Sidan

H.M.S. Grief
Whatever Been Done
Yugoslavia Hardcore
Shoot The Shit

En platta som var i corren som en av dom bästa Gaphals släppen.
Jag hade dom andra två redan Atvid & Gunpowder Treason
Så jag gick och köpte den och jag vet inte vad jag skall säga. Jag saknar ord.

Det är bra men ändå inte. Rösten når inte riktigt fram. Men melodierna och musiken är 
helt perfekt. plattan växer för varje gång man lyssnar på den. 

Men den ligger lite utanför än hans tidigare vapenbröder Broder Daniel & Håkan Hellström. 
Det finns något som saknas på denna pärla. Men det krävs att den får mogna. 

Jag är glad att jag har denna eftersom den kommer att växa och mogna och 
jag kommer att njuta av denna länge & väl 
hans uppriktighet går rakt in i hjärtat och det är svårt att hitta något som är mer genuint än det här





Betyg 4/5 

Kommentarer