Dryck : Iron Maiden s Öl The Trooper Ale + Reklam

4 flaskor blev det från systembolaget

Härlig flaska framsidan

Härlig flaska Baksidan

Ölen i Glas

Att Iron Maiden har gjort egen Öl som kallas för "The Trooper" Ale har väl ingen missat eller
ja ja nu vet du det i alla fall Finns på Systembolaget för 28 kr flaska  4,7 % Alkohol 
bryggd av Robbinson's

Jag köpte 4 flaskor eftersom jag har varit nyfiken på ölen. & för att jag gillar Iron Maiden.

Så nu har jag smakat en flaska och här kommer mina tankar & synpunkter.
Vill dock påpeka att jag är nybörjare ang ÖL & ALE men jag gör så gott jag kan

När man häller upp den i glas så inser man att det är en vacker dryck med lite frukt och honungstoner i doften. den får stå en minut för att en del skum skall försvinna.
Sedan så tar man en klunk och det är väldigt gott måste jag erkänna direk,
Den är lite fruktig smak samtidigt som eftersmaken sitter ett litet tag i munnen. 
Det känns lite konstig att eftersmaken sitter i så länge. 

Men Ölen är väldigt god. så jag är riktigt nöjd. Kommer att köpa ett par flaskor till med tiden. 
Måste även ta och flika in att den är väldigt lättdrucken. 
Men den är inte mäktig eller så man blir  inte mätt på den om ni förstår vad jag menar
Smaken är som baken jag vet när det gäller öl, men jag tycker att man skall ge den en chans.



Väldigt bra jobbat måste jag säga jag är nöjd. Rekommenderas varmt 

Säga vad man vill om etiketten men jag gillar originalet bättre
än den vi har i Sverige. men lag är lag så det är bara att härda ut 



Betyg 3,5 /5




Men nu över till Reklam


I Senaste nr av tidningen Metal Hammer så får man en tidning med Iron Maiden Bilder. 
På Baksidan så finns det reklam för Ölen men samtidgt så får man 4 st Ölunderlägg 
så jag var bara tvungen att köpa den. 


Metal Hammer omslaget

Extra Tidningen Med Iron Maiden 

Väldigt bra Ölreklam måste jag säga 

Motiven för dom fyra ölunderläggen 

Väldigt bra reklam igen
måste jag säga 




Kommentarer