Vinyl Singlar: Vinnarcirkeln – Man Vill Bara Skrika 2011

Omslaget till Singeln

Baksidan med musiker & låtlista 

en vit singel - påse

A-Sidan 

B-Sidan 


Musiker

Affe - Gitarr & Sång
Frallan - Sång
Peter - Bas
Krille - Gitarr & Sång
Björn - Trummor & Sång



Låtlista


A-Sidan 

Tekaka (00:53 )
Pappas Flicka (01:06)
Nej (01:28)


B-Sidan 

Sluta Vänta (01:43)
Påvejävel (00:47)
Slagen I Bojor (02:10


En punkband från Linköping som här kommer ut med andra singel.
Såg att låtlistan innehöll en låt som heter påvejävel.
så jag köpte den (vill samtidigt stötta lokala band).

Singeln går väldigt fort och hårt men det är så Punk skall vara.
så enkelt är det. Samtidigt så finns det visst ytterligare en singel med Vinnarcirkeln
hoppas att jag kan få tag på den med.
Men enligt deras FB sida så kommer det snart vist en LP och den ser jag fram emot.

Det kan krävas ett par varv för att inse att denna är bra. för mig tog det
2 omlyssningar. Men det är en sak som stör mig och det är att man inte får reda
på om Vinnarcirkeln  har en kvinlig medlem för jag kan svära på att jag hör en
tjejröst när jag lyssnar på denna Singel.  Eller så en av killarna inte kommit i målbrottet.
Vem vet. men vad tror ni.  Köp Singeln och lyssna vet jag

Betyg 3/5 

Kommentarer