Ombyggnad i Skivsamlingen pågår Del 1


Ett litet semsterprojekt Ombyggnad i Skivsamlingen 
Det finns en sak som jag har skjutit upp hela denna vinter & vår

Jag måste sortera mina LP & CD men jag vet inte hur det skall gå till 

Men jag tror att jag har kommit på en lösning i allafall det gäller LP

Men nu över till hur det skall gå till

så här såg det ut i bokhyllan
visst det ser fint ut men under ytan är det kaos


Så jag tänkte att jag måste ta reda på saker så det blev en tur till IKEA för att planera
saker & Ting. En EXPEDIT  hylla verkade bra att köpa Artikelnummer: 701.030.85
Så  då kunde jag ta bort dom gamla drickabackarna som jag fick av mormor att förvara LP-skivor i
Trots att dom är väldigt bra att samla LP i

så nu har jag dessa tomma men jag kommer att
spara dom eftersom dom är väldigt bra



Jag gick ned fynd när jag var på Jobbet och där fanns det en. så som tur är så fick jag montera upp den så jag kunde köra hem den på en flakvagn hela tog väl 40 min väldigt bra att
köra hem en Expedit i om man tar det försiktigt. och har nära hem
Turligt nog så blev min  inte skadad.  

Tur att denna fanns att låna 


Men sedan så visste jag inte vart jag skulle ställa den så jag fick möblera om lite hemma hos mig. 
Men nu så har jag gjort det och då undrade jag  hur skall jag få bra ljud till vinylspelaren. 
Jag kunde ju inte ta mina datorhögtalare dom behövde jag. 

Men ett par andra högtalare kan jag ju ta så jag gick till Kjell & Co och där fanns det ett
par billiga högtalare som heter Logitech S-120 så det blev dom istället. 


Det blev dessa högtalare på Kjell & Co väldigt bra
för det priset 199 kr 


När jag hade möblerat om så skulle jag koppla in allt tänkte jag.
Men när jag skulle koppla in dom gamla högtalarna till datorn så tänkte jag att jag gör ett byte
Dom gamla datorhögtalarna gick till vinylspelaren och dom nya till datorn.
så nu har jag mina Logitech X-230 till Vinylspelaren och dom andra från Kjell & Co  till datorn.


Logitech X-230 




Så jag är väldigt nöjd med mitt byte av Högtalare

Så Här ser det ut nu när det gäller att spela
LP-Skivor.



Men nu har jag bara 2 problem som jag skall ta tag i

Nr 1 mina 7- tums singlar som ligger i 2 svarta pappkartonger med både
begangade och nya  vart skall jag ställa dom eller skall jag skänka bort en del

i dessa lådor så finns det ca 105 7-tums singlar
och allt är i ordning. 


Men när det gäller LP- samlingen så är det perfekt just nu.
Men jag vet än inte om jag skall sortera dom efter Artister eller i bokstavsordning.
vi får se men jag är nöjd

så här  blev resultatet än så länge 


Sedan är frågan om jag skall gallra ut några CD eftersom jag har märkt att jag 
köper bara mera LP-skivor och inte så Mycket CD. Men vi får se hur det blir.
Det skall bli intressant hur detta kommer att sluta

Vem vet kanske har jag köpt min sista CD och bara kör LP

Kanske har denna
spelat sin sista CD.

Glömde även att om jag kommer att göra av med en del av min samling.
Då kommer jag att inte att ta bort dom plattor jag har bloggat om utan jag flyttar dom till
en ny kategori. Men vi får se om jag kommer att rensa ut eller inte.
Vi får se men nu så går vi över till James Bond Musik

Trevlig läsning hoppas att ni tycker att det var intressant 

Kommentarer