Musik på CD: Svenska PunkKlassiker Vol 1 2003

Omslaget till Dubbel CD:n

låtarna är från dessa singlar + lite Till

Sista Booklet bilden 

CD 1

CD 2



Musiker / Band - Se Låtlitsan




Låtlista


CD 1 



Ebba Grön – Vad Ska Du Bli
Attentat – Ge Fan I Mej
Kriminella Gitarrer – Vårdad Klädsel
KSMB – Tidens Tempo
Urban Släke – Så Jävla Svensk
Lädernunnan – Ensam I Natt
Bitch Boys– Impopulär
P-Nissarna – Jugend
Warheads – Today Can't Be Worser Than Tomorrow
Besökarna – Anna-Greta Leijons Ögon
Livin' Sacrifice – Fuck Off
Massmedia – Kent Agent
Rävjunk – Bohman Bohman
Perverts – Ronka
Liket Lever – Levande Begravd
Pain – Churchyard
TT Reuter – Hör Inte Till
Docent Död – Benzin I Blodet
Travolta Kids – Nick Carter
Pink Champange – Stålmannen/Kvinnan
Stry & Stripparna – Malmö City
Skabb – Den Ljuva Ungdomen
Rude Kids – Raggare Is A Bunch Of Motherfuckers
Baiters – Droga För Att Våga
Stoodes – Psychotic



CD 2 


Problem– Kroppsvisit
Dr Zeke – Jag Ska Aldrig Dö
PF Commando – Allt O.K.
Rukorna – Folkmelodi
Ebba Grön – Beväpna Er
Slobobans Undergång – Atomkrash
Noise– Inget Ljus
Grisen Skriker – 1000 Punks
Cortex – Jesus I Betong
Chatterbox – Forgotten Heroes
Tant Strul – Pappas Tant
GLO – Discoäckel
Same, The – Kuken I Styret
Torsson – Klippans Centrum
Incest Brothers – Jag Är Oskyldig
Written-By – Incest Brothers
Kai Martin – Jag Dansar Inte
Reeperbahn – Havet Ligger Blankt
Bruset – Radio Aktiv
Traste & Superstararna – Pengar
Four Mandarines – Silver Son Jonnie
City Kent – Cancer
Garbochock – Streberbarn
Dag Vag – Hellre En Raket
Attentat – Operahuset
KSMB – Dörrterror
Ebba Grön – Staten & Kapitalet



En Dubbel CD med  Svensk Punk från 1978-1981

Jag måste erkänna att jag vet inte ett piss om vissa band.
Men Musiken är helt underbar. oavsett vilket humör man är på så mår man bättre efteråt.

Sedan så finns det vissa guldkorn som hör till att man har hört. 
Ebba Grön – Vad Ska Du Bli , KSMB – Tidens Tempo , Rävjunk – Bohman Bohman,
Perverts – Ronka , Pink Champange – Stålmannen/Kvinnan & Stry & Stripparna – Malmö City


Lite saker jag upptäckte när jag lyssnade på plattorna:




Rukorna – Folkmelodi är en omgord version av "Du Gamla Du Fria".
visserligen den är i Punk Version så det kan låta lite vit makt musik.

Men det viktigaste att höra när man lyssnar är slutet på texten.
Du tronar på minnen från fornstora dar , då V-Gustaf hyllade nazister.
Jag vet att du är och förblir vad du var.l, Ja, det finns ännu blågula fascister.

Perfekt protestlåt 


Tant Strul – Pappas Tant är en härlig låt som gör att jag måste kolla upp mera musik 
av Tant Strul. Riktigt bra låt



Slutsats:

En väldigt bra och härlig samling som man kan få tag på väldigt billigt.
så ut med er och köp. älskar du Punk så är denna perfekt.

Betyg 5/5

Klart vi slänger in lite musik med

Rukorna – Folkmelodi



Tant Strul .- Pappas Tant



Perverts - Ronka 





Kommentarer