LP - Skivor : Sabaton – Attero Dominatus 2006 / 2013 RSD

Omslaget till Dubbel LP:n

Baksidan 

Uppviket 

LP-påsen

LP 1 

Etiketten nr 1

LP - Påse bild 2 

LP Nr 2 

Etiketten LP 2 

Musiker

Joakim Brodén - Sång
Pär Sundström - Bas
Rickard Sundén - Gitarr
Oskar Montelius - Gitarr
Daniel Mullback - Trummor
Daniel Mÿhr - Keyboards

Låtlista


LP 1

A-Sidan 



Attero Dominatus handlar om Slaget om Berlin.
Nuclear Attack handlar om kärnvapnen som användes mot Japan under andra världskriget.
Rise Of Evil handlar om Hitler och Tredje riket.
In The Name Of God handlar om kriget mot Al Qaida och självmordsbombare.

B-Sidan 



We Burn handlar om folkmorden på Balkan.
Angels Calling handlar om första världskriget.
Back In Control handlar om Falklandskriget.
Light In The Black handlar om FN:s insatstrupper.
Metal Crüe en låt helt uppbyggd med kända hårdrocksbandsnamn som Venom, ,  Mötley Crüe, etc.



Bonus Tracks LP 2

C-Sidan 

Für Immer (Doro Cover)
Långa Bollar På Bengt (Svenne Rubins Cover)
Metal Medley (Live In Falun 2008)

D-Sidan 

Nightchild
Primo Victoria (Demo Version)

Record Store Day Limited Edition 150 exemplar i Blå Vinyl

Bloggat om Sabaton tidigare

Sabaton - Carolus Rex 2012 ((Swedish/English Version)
Sabaton - Coat Of Arms 2010 (Signerat exemplar)
Sabaton – Carolus Rex Swedish Version Limited Edition 2012

Ytterligare en Sabaton LP som jag har köpt.
Det är något med Sabatons musik som tilltalar mig,
Sedan jag köpte Carolus Rex så har mitt intresse växt.

Så nu har turen kommit till Attero Dominatus som i mitt tyckte är lite svag i samband med dom övriga
plattorna jag har. Men den är bra ändå . Engelskan sitter bra och passa till musiken.

Fast jag måste erkänna att jag är mera van vid att lyssna på dom Svenska.låtarna för dom är bättre
iallafall på Carolus Rex . Men jag får lyssna lite mera.

En riktigt bra och fin platta att ha i sin samling

Låtarna Attero Dominatus & Rise Of Evil  är riktiga käftsmällar som kommer att sitta i skallen
hela dagen.

Samtigt så gör dom en riktigt bra cover på Svenne Rubins pärla Långa Bollar På Bengt.
lite udda låtval kanske för ett band som sjunger Historiska låtar.







Betyg  4/5 

Kommentarer