Vinyl Singlar: Rob Zombie – Dead City Radio And The New Gods Of Supertown 2013


Omslaget till Singeln
Med Gul lapp


Baksidan av Singeln

En vit Skivpåse inget annat 

Härlig Röd färgad Vinyl 



Etiketten A-Sidan 


Etiketten B-Sidan 



Musiker


Rob Zombie - sång
John 5 - gitarr, bakgrundssång
Piggy D. - elbas, bakgrundssång
Ginger Fish - trummor, percussion
Bob Marlette - Keyboard


Låtlista


A-Sidan 

Dead City Radio And The New Gods Of Supertown


B-Sidan 

Teenage Nosferatu Pussy


Denna Singel köpte jag på Bengans av en liten konstigt anledning måste jag säga.
Dels för att den spelas på "Fel Sätt". ( Man släpper nålen i mitten för att spela upp låten.
Gäller även då man spelar B- Sidan).  Sedan så var det ett Record Store Day släpp.
Måste ju stödja skivaffärerna eller hur. Sedan så ser väl omslaget lite Icke Politisk Inkorrekt
Men det är en annan femma nu över till Singeln.

Singeln börjar med en låt som heter Dead City Radio And The New Gods Of Supertown. 
Det är en hård och snabb låt som kommer direkt igång och det är så skönt sväng så
jag vet inte vad jag skall säga. Låten kommer att sitta ett bra tag i skallen och
konstigt nog efter 5 omlyssningar så blir den bättre & Bättre.
kommer nog spela denna låt många gånger.



Nästa låt heter något så konstigt som Teenage Nosferatu Pussy 
En mäktig tung låt som man inte riktigt vet om man skall gilla den eller inte
Det låter rätt ok måste jag säga  Men kan man ta den seriös eller inte
det är upp till er att avgöra.

De sista orden kommer nog att haka upp sig hos mig av någon konstig anledning


Plattan är väl mest för samlare och folk som verkligen gillar Rob Zombie.
Själv så är jag väl nybörjare men jag är nöjd med plattan 
+ den är väldig läcker att ha i samlingen 





Så här ser det ut hur man spelar denna singel



Betyg 4/5

Kommentarer