LP - Skivor : Nocturnal – S/T 2013 Röd vinyl

Omslaget till LP:n
Väldigt snyggt 

Baksidan är lika snygg
den med

Uppviket inget annat 

Papperspåsen
bild 1 
Papperspåsen
bild 2

LP:n väldigt vacker tycker jag 

Etiketten Bild 1 

Etiketten Bild 2

Corren tyckte detta om plattan
Bra Jobbat Grabbar 






Musiker 

Linus - Sång
Kalle - Gitarr
Max - Bas
Dennis - Trummor

Låtlista


A-Sidan 

Insecure
One of a kind (Space is there)
Evil Times
Cursing the mindless Pt 1


B-Sidan

Satans Shuffle
Feels like a lie
Demons
Cursing the mindless Pt 2 (Queen of silence)



Jag har bloggat om Nocturnal  tidigare och dom inläggen finns här

Nocturnal – Until the morning light / Black Magic 2012 Svart Vinyl
Nocturnal – Until the morning light / Black Magic 2012 Lilla Vinyl



ÄNTLIGEN som jag har väntat på denna
Nocturnal släpper sin debut LP / CD.  Så det var bara att gå ned till Bengans och
be att få denna på LP eftersom jag har resten av deras katalog på 7 & 12 - tums singlar
så var Vinyl ett måste för mig.


jag kunde inte låta bli att tveka ang vinylfärgerna
Den finns visst även i Gul, Röd & Svart.
Till slut så blev det en Röd Vinyl.


Nocurnals musik är lite svår att kategorisera. så jag vet inte riktigt vad jag skall kalla den.
BluesRock (Baby Grandmothers). Hårdrock (Skogen Brinner , November).

Det är väldigt svårt för mig.

Men nog om det dags för att lyssna.
Det är väldigt bra ljud på denna LP. måste jag säga direkt. Alla bara strömmar ut ur högtalarna.
och det är väldigt svårt att sitta och headbanga. Men jag gör ett försök så gott jag kan


Plattans A-Sida är 15 min lång

Det känns bra men samtidigt lite kort. 
Insecure öppnar upp plattan och det är en riktigt härlig låt
One of a kind (Space is there) tröttnar jag aldrig på av någon andledning. en av plattans höjdpunkter.
Evil Times är en låt som kommer att sitta ett tag i huvudet av någon andledning. 
Cursing the mindless Pt 1 avslutar A-Sidan och det är en låt som jag kommer att nynna på länge i veckan.

Nu över till B-Sidan som är 20 min lång 

Där hittar vi dessa låtar 

Satans Shuffle är eriktig rökare och en perfekt startskott. Låten påminner
lite om Rolling Stones - Sympathy  with the devil
Feels like a lie har ett magisk gitarrparti som passar låten perfekt. Kanske en hyllning
till Black Sabbath s låt Heaven & Hell. (Det låter som det., men jag vet inte).
Demons är en härlig & fartfylld låt som får mig att vilja hoppa & skutta men jag måste skriva klart detta först
Cursing the mindless Pt 2 (Queen of silence) - En värdig avslutning på ett album som 
kommer att  hålla väldigt länge och lyssnas rätt ofta. 

Kanske detta är årets platta i mon bok. Kanske vi får se men det är en klar listfavorit för mig

Bra Jobbat Grabbar & Tack till Gaphals som 
ser till  att väldigt mycket  bra musik ges ut





Betyg 5/5

Kommentarer

  1. Bra platta minsann! Äger inte den ännu men ligger på inköpslistan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar