Vinyl Singlar: Pink Floyd - See Emily Play 1967 / 2013

Omslaget till Singeln

Papperspåsen bild 1

Papperspåsen bild 2

A-Sidan
Helt Lilla eller Rosa 7-Tum s singel 

B-Sidan
Helt Lilla eller Rosa 7-Tum s singel 




Musiker

Syd Barrett - sång, gitarr, slide guitar
Richard Wright - keyboards, orgel, körsång
Roger Waters - elbas, bakgrundssång
Nick Mason - trummor, percussion



Låtlista

A-Sidan 

See Emily Play


B-Sidan 

Scarecrow


Record Store Day 20 April 2013 Återutgivning.


När jag fick reda på att Denna Singel skulle komma på Record Store Day så visste jag direkt att
jag måste ha den trots att jag aldrig har hört denna låt innan.
Jag har bara hört The Wall , The Dark Side Of The Moon och Whish You Where Here. 

Så jag köpte denna singel direkt. utan att tveka.

Vissa säger att detta är en av dom bästa låtarna dom har gjort
Men jag är lite tveksam måste jag säga. Det är klart den kom 1967 så man får väl
tänka sig att musiken lät annorlunda. Men det låter inte som Beatels som tur är.

Men jag vet inte vad jag skall tycka om denna låt  See Emily Play


Men texten är fin


Emily tries but misunderstands, ah ooh
She's often inclined to borrow somebody's dreams till tomorrow
There is no other day
Let's try it another way
You'll lose your mind and play
Free games for May
See Emily play

Soon after dark Emily cries, ah ooh
Gazing through trees in sorrow hardly a sound till tomorrow

There is no other day
Let's try it another way
You'll lose your mind and play
Free games for May
See Emily play

Put on a gown that touches the ground, ah ooh
Float down a river forever and ever, Emily, Emily
There is no other day
Let's try it another way
You'll lose your mind and play
Free games for May
See Emily play


Scarecrow heter nästa spår som finns som B-Sida

Den är lite bättre än See Emily Play av någon andledning.
Men jag är ändå rätt nöjd med denna singel .
Mycket fin ändå men det krävs nog ett par omlyssningar innan man uppskattar den 

Betyg 4/5 

Kommentarer