Vinyl Singlar: Emerson, Lake & Palmer – Jerusalem 2013

Omslaget till EP:n

Baksidan

Papperspåsen Bild 1

A-Sidan

B-Sidan





Musiker 


Keith Emerson - orgel, piano, cembalo, dragspel, Moog synthesizer
Greg Lake - sång, elbas, elektrisk och akustisk gitarr
Carl Palmer - trummor, slagverk och slagverkssynthesizer




Låtlista

A-Sidan

Jerusalem

Brain Salad Surgery

B-Sidan

When The Apple Blossoms Bloom In The Windmills Of Your Mind I'll Be Your Valentine

Still ..... You Turn Me On


Orginal 1973 European Single Re-Issued with Bonus tracks exclusivley for Record Store Day 2013

Denna EP skall Spelas på 33 Varv istället för 45 varv


Emerson, Lake & Palmer  är ett band som jag bara har hört av den Box jag köpte för ett tag sedan
så när jag såg denna EP kunde jag inte låta bli att köpa den på Bengans i Linköping.

Det är magiskt vackert alla redan. Jag vet inte varför jag har börjat gilla så mycket Progmusik.
Det är något med det som får mig att må bra tror jag.

i vilket fall så kunde jag inte låta bli att köpa denna.

Jerusalem är visst en Psalm i Rocktappning. där ser man kanske vore något för kyrkan vem vet.
Brain Salad Surgery är en skön rocklåt men med kanske lite morbid text men det gör inget.


When The Apple Blossoms Bloom In The Windmills Of Your Mind I'll Be Your Valentine
är en funkig och skön låt måste jag säga.

Still ..... You Turn Me On är en lungn och vacker bit.

Väl värt 70 kr för denna EP.

Betyg 4/5 

Kommentarer