Musik på CD: Skogen Brinner - Skogen Brinner 2013

Omslaget till CD:n

Uppvikt Digipack

CD:n





Musiker


Jesper Aronsson - Sång
Joel Carnstam - Elbas
Jonatan Eriksson - Trummor , Orgel , Sång
David Forsberg - Gitarr , Sång


Låtlista

Skogen Brinner
Pundarvarning
Odjurets Hämnd
Australien
Chock
Svarta Skuggor
Fasornas Berg
Vägen Till Förvirring
Speed Freak



Har bloggat om Skogen Brinners Singel Pundarvarning läs här 


Från Linköpingsbandet Ghost  till ett annat band från Linköping, Skogen Brinner



Allt började med denna 

Skogen Brinner kom jag första gången kontakt med tack vare en liten singel som jag har hört
gott om Pundarvarning heter den. Köpte den och den spelades flitigt hemma hos mig.

När jag senare fick reda på att dom hade släppt deras debutplatta så var det bara att gå till Bengans och
lägga en beställning.


Trodde faktisk jag hade fått fel eftersom Omslaget såg lite konstigt ut.
Men det stod ju Skogen Brinner så det borde ju vara rätt.
Frågade Skivkillen och han sa att det var så under 70-talet så det var Skogen Brinner.
så jag köpte CD.n direkt.

Hur låter det då.

Riktigt härligt. Tänk Black Sabbath fast på Svenska.
Tung Rock med bra texter på svenska och ett ös som heter duga.
Om det inte vore så att man bor i lägenhet så skulle jag stå och hoppa och
lira Luftgitarr just nu. Men det får bli en annan gång

Plattan är på ca 40 min.  8 Låtar på Svenska & 1 låt på Engelska.Det känns perfekt på något sätt.

Plattan är en härlig  hårdrocksplatta utan några som helt krångligheter.Allt bara kommer i full fart
Låter lite som November var min tanke första gången jag hörde Pundarvarning och det
gav mig mersmak så däför är jag glad över att plattan har kommit nu.

Men är detta progg eller nyprogg tro det är frågan svaret måste nog vara kanske.
Men Skogen Brinner är ett band som förtjänar mera uppmärksamhet.

Kan nog komma upp på årsbästa listan i slutet av året.


Musikvideon till Pundarvarning















Skogen Brinner kommer till Bengans på Lördag den 20 April 2013. kl 13:00
Jag skall se dom så jag hoppas att jag kan ge er bilder m.m 

Betyg 5/5

Kommentarer