Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon krönika


Hej Kära läsare. 





Idag den 24 Mars 2013 är det exakt 40 år sedan Pink Floyd s Album
The Dark Side Of The Moon kom ut på LP.



Jag har CD:n sedan länge och konstigt nog så har jag märkt en sak med den plattan som jag tänkte att jag skulle skriva ned.



Idag har jag faktiskt lyssnat på den 5 gånger än så länge i MP3-Format.
Först plattan , en live Version från 1974 , en live PULSE CD.n och en omgång
plattan igen och nu sitter jag och lyssnar på CD:n Remastrad från 2011.


När den plattan är klar blir det samma platta igen + Bonus CD med en live Version från 1974.
Sedan så blir det Vinylen (Om jag orkar). + Pulse DVD:n.



Men för att återgå till The Dark Side Of The Moon



Jag saknar ord ibland för att beskriva hur bra denna platta är.
Men en sak är säker och det är att vi alla behöver The Dark Side Of The Moon.
Även om det bara är 40 min så behöver vi den för att må bra. Eller bara ha en egen måne som
Ted Gärdestad sjöng. Jag kommer att återvända många gånger till The Dark Side Of The Moon.




Samtidigt så kan jag ibland undra av alla plattor så är det just The Dark Side Of The Moon.
Som jag kallar min juvel i samlingen. Vet nog inte svaret på den frågan än.
Jag kommer nog aldrig få ett svar heller. Men jag vet att jag kommer att älska den i många år
många gånger om.

När mina syskon blir större kommer jag säga att lägga av med Hip-Hop . Utan lyssna på riktig
musik istället. Jag skall få dom att gilla denna platta. Jag vet att man inte kan tvinga folk att lyssna
på musik. Men jag skall ge dom en chans någon gång.

Jag vet att jag kanske är lite galen när det gäller denna platta.


Jag har 4 versioner av den

1. Den vanliga CD-utgåvan
2. Dubbel CD:n The Dark Side Of The Moon • Experience Edition
3, PULSE DVD som innehåller hela The Dark Side Of The Moon.
4, Nyutgåva av The Dark Side Of The Moon på 180 g Vinyl

Fast en dröm skulle vara och ha en ”gammal” utgåva av plattan.

Vi får se vad tiden har att utvisa.
Själv kommer jag att vara på The Dark Side Of The Moon ett bra tag och jag hoppas att flera kommer att komma dig med tiden och jag ser fram att träffa er alla där

Så glöm inte bort att

There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark.

9 gånger blev det idag har jag lyssnat på hela The Dark Side Of The Moon.











Grattis Grattis 

Kommentarer