LP - Skivor : Pink Floyd – The Dark Side Of The Moon 1973 / 2011 Remastered

Omslaget till LP.n
Börjar ni tröttna 

Baksidan 

Uppviket med texterna

Papperspåsen 

LP - Skivan 

Etiketten 


Poster bild 1 

Poster bild 2

Poster bild 3



Info Om Plattan 




Musiker 



Roger Waters - Bas, elgitarr, keyboards, sång, VCS 3 Synthesizer och ljudeffekter
David Gilmour - Gitarr, keyboards, sång och VCS 3 Synthesizer
Richard Wright - Keyboards sång och VCS 3 Synthesizer
Nick Mason - Trummor, slagverk och ljudeffekter

Gästmusiker 

Lesley Duncan - Bakgrundssång
Doris Troy - Bakgrundssång
Dick Parry - Saxofon
Barry St. John - Bakgrundssång
Liza Strike - Bakgrundssång
Clare Torry - Sång ("The Great Gig in the Sky")


Låtlista



 A - Sidan 

Speak to Me
Breathe
On the Run
Time
The Great Gig in the Sky


B-Sidan 

Money
Us and Them
Any Colour You Like
Brain Damage
Eclipse


Jag har väntat med att spela denna LP tills idag eftersom 
det är idag The Dark Side Of The Moon fyllde 40 år idag. 
Grattis än en gång 

Jag var på Bengans i Torsdags och hittade då denna 180 G vinyl för 
170 kr iställer för 250 kr. jag har gått fram & tillbaka många gånger för att 
se om den har gått ned i pris och jag har Väntat & Väntat på att ha denna LP så tänkte 
jag  att nu köper jag den så det blir ett slut på att bestämma sig om att köpa den eller inte.

Jag vet att jag är galen i denna platta. jag tror jag har bloggat om den minst 3-4 gånger.
Jag lovar att det kommer vara ett slut på tjatet nu

Men jag måste säga att den är jävligt bra som vanligt 
och jag är glad att hittat denna på Vinyl Äntligen  
(Trots att det är ett nytryck så vill jag även  ha ett ex av den gamla utgåvan från 1974)

Så se till att köpa denna.du kommer inte att ångra dig.





Betyg 5/5

Nästa inlägg blir om ett par singlar den ena singeln är väldigt Politiskt Inkorrekt.

Kommentarer